Spolupráce Fordu a Volkswagenu není ani historicky nic až tak neobvyklého. Mezi roky 1987 a 1995 například existoval společný podnik obou značek v Jižní Americe, který přinesl několik stejných modelů prodávaných jako Ford i VW. Z Evropy je dobré vzpomenout si třeba na projekt velkých MPV Ford Galaxy, Seat Alhambra a Volkswagen Sharan. Předloni pak oba výrobci oznámili spolupráci na poli lehkých užitkových vozů a elektromobilů, kterou stvrdili loni podpisem dohody.
A nová generace Fordu Tourneo Connect, tedy osobní verze dodávky Transit Connect, je první plodem znovu navázané spolupráce. Při pohledu na fotografie bystřejší oko jistě bez problémů odhalí, že to je vlastně jen lehce designově upravený Volkswagen Caddy. Obě auta mají stejnou platformu MQB a budou využívat stejné motory, pod kapotu Fordů se tak po čase vrací motory TDI, třebaže prodávané pod označením EcoBlue, které je modrému oválu vlastní.
Dvoulitrový turbodiesel má 75 nebo 90 kW, v prvním případě se pojí výhradně s manuálem, silnější verze má ale výběr košatější. Předokolka tak může mít manuální i dvouspojkovou automatickou převodovku, nabízet se bude poprvé i jako čtyřkolka s ručním řazením. Doplněk nabídky tvoří přeplňovaná benzinová patnáctistovka s výkonem 84 kW v kombinaci s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Ford uvádí, že očekává nejlepší spotřebu ve třídě, u naftových agregátů od 4,9 l / 100 km u verzí s manuální převodovkou.
K dispozici budou dvě délky karoserie označované jako L1 a L2, druhá s rozvorem o délce 2970 mm odpovídá VW Caddy v provedení Maxi. Kratší nabídne mezi nápravami 2755 mm. Obě verze mohou mít až sedm míst k sezení, kdy lze sedačky ve druhé a třetí řadě z vozu i zcela vyjmout. Nákladový prostor má maximálně 2,6 m3 u verze L1 a 3,1 m3 u verze L2, i v pětimístné kombinaci by ale mělo být k dispozici solidní množství místa - kolem 760 litrů u kratší a přes tisíc litrů u delší verze. Výhodou budou i posuvné dveře na obou stranách karoserie.
Interiér, konkrétně palubní deska, pak příbuznost s Volkswagenem prozrazuje úplně dokonale. Nechybí totiž wolfsburské ovládání hlasitosti nebo klimatizace pomocí dotykových ploch. Také vizuální propojení multimediálního systému s úhlopříčkou 8,25 nebo 10 palců a budíků původ prozradí docela rychle. Ford pak bude moci mít i virtuální 10,25palcové budíky například i s možností zobrazení navigace. V rámci pozměněných detailů lze jmenovat mírně upravený volant nebo jinou hlavici řadicí páky.
Vnější design Tournea Connect nezapře cizí původ, byť nově tvarovaná přední část s jinou maskou chladiče a diodovými světlomety se o to velmi dobře snaží. Zadní partie s vertikálními lampami ale zase rychle připomenou VW Caddy. Podobně jako u dalších dodávek i u novinky vsadí Ford na několik odlišných variant. Vedle klasických výbav Trend a Titanium tak nabídne i model Active s prvky kategorie SUV, respektive Sport s pruhy na kapotě.
Za zmínku stojí také paleta bezpečnostních asistentů, sahající od adaptivního tempomatu a hlídání mrtvých úhlů přes asistenta couvání s přívěsem až po částečně samočinné parkování. Celkem nabídne nový Ford Tourneo Connect devatenáct elektronických pomocníků. Některé funkce, třeba odemykání a zamykání nebo zjišťování průměrné spotřeby, pak půjde ovládat přes speciální mobilní aplikaci.
Objednávky automobilka otevře na začátku příštího roku, první auta dostanou zákazníci na jaře. Kde se bude Tourneo Connect vyrábět (o dodávce Transit Connect tisková zpráva zatím mlčí, téměř jistě ale půjde opět o dvojče užitkového VW Caddy), zatím modrý ovál neupřesnil. Nabízí se polská Poznaň, kde už z linek sjíždí i výchozí Volkswagen.