Auto jako mobil, nabíječka i Netflix. Tak vypadá budoucnost automobilového průmyslu

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 4. 2021 14:31
Automobilový průmysl prochází v posledních měsících a letech další poměrně zásadní transformací. Trend je jasný - elektrifikace a postupný přechod na úplnou elektrickou mobilitu. Nejde však o jedinou věc, které automobilky v poslední době propadly. Jaké další trendy se aktuálně mezi novými automobily objevují? Vybrali jsme ty nejzajímavější.
Foto: Shutterstock

On-line prodej

Než vypukla koronavirová pandemie, kupovalo se alespoň v Česku (v zahraničí je on-line nákup vozidla běžnější) auto fyzicky v showroomu. Když ale kamenné prodejny nařízením vlády musely zavřít, prodejci prakticky ze dne na den museli změnit strategii a začít objevovat prodej aut na dálku (více jsme se tématu prodeje aut v době pandemie věnovali zde a zde). V mnohých případech přitom takové spojení na dálku s prodejcem neznamenalo přímo objednávku vozu (na rozdíl od skutečného on-line obchodu), ale může vyústit jen ve vypracování nabídky - koupit auto bylo a je možné až po otevření showroomů.

Dlouhodobě výhradně na on-line prodej (to znamená, že si skutečně vůz objednáte jako například elektroniku) sází třeba americká Tesla, která sice provozuje i několik klasických showroomů, kde je možné si auto vyzkoušet, objednávku ale musíte stejně udělat elektronicky. Výhodou pro ni je, že auta prodává za pevné ceny, v prodejním řetězci nemá minimálně jednu další proměnnou jménem dealer. Ostatně stejnou cestou se chce v blízké budoucnosti vydat třeba Volvo - to znamená prodávat auta jen on-line a za pevné ceny. O vynechání dealerů ale mluví i jiné značky.

V Česku má pak vedle Tesly rozvinutý on-line prodej nových vozů ještě Škoda, která takto nabízí auta na operativní leasing. Jak již bylo řečeno, v zahraničí je on-line prodej nových aut běžnější a vyhledávanější než v Česku.

 

Právě se děje

Další zprávy