Automobilka Volkswagen nabízí od srpna letošního roku výraznou slevu na své nové modely, pokud se majitel rozhodne nechat sešrotovat svůj starý vůz s dieselovým motorem, který spadá do normy Euro 4 a nižší. Vybere-li si zákazník auto na alternativní pohon, tedy elektromobil, hybrid nebo vůz spalující stlačený zemní plyn, dostane ještě další slevu.
Sleva na šrotovném u jednotlivých modelů VW
Up € 2000 (cca 52 000 Kč)
Polo € 3000 (cca 78 000 Kč)
Golf, € 5000 (cca 130 000 Kč)
Tiguan € 5000 (cca 130 000 Kč)
Tiguan € 5000 (cca 130 000 Kč)
Beetle Cabrio € 5000 (cca 130 000 Kč)
Touran € 6000 (cca 156 000 Kč)
Passat € 8000 (cca 208 000 Kč)
Arteon € 8000 (cca 208 000 Kč)
Sharan € 8000 (cca 208 000 Kč)
Touareg € 10 000 (cca 260 000 Kč)
Sleva na nová auta bez ohledu na motor je odstupňována podle modelů. Čím větší a dražší, tím je sleva vyšší. Začíná na částce 2000 eur pro model Up, tedy zhruba 52 000 korun, a končí na částce 10 000 eur (cca 260 000 Kč) v případě, že si zákazník vybere Volkswagen Touareg.
Jako bonus ještě výrobce nabídne dodatečnou slevu 1000 eur (26 000 Kč) v případě, že si zákazník vybere verzi s pohonem na CNG, 1785 eur (cca 46 000 Kč), když si vybere hybrid anebo asi 2380 eur (62 000) při objednání elektromobilu.
Ani majitelé novějších Volkswagenů splňujících normu Euro 5 a 6 nepřijdou zkrátka, značka jim zcela zdarma nabízí úpravu řídicí jednotky, díky které prý vozy budou vypouštět o 25 až 30 procent méně oxidů dusíku do ovzduší.
Tato cenová pobídka funguje od 8. 8. 2017 a má skončit 31. 12. 2017. Vztahuje se pouze na vozy zakoupené v Německu, starší diesely, které budou sešrotovány, musí také pocházet z Německa. O slevu může žádat pouze osoba, která vlastní starší diesel s normou Euro 4 (vešla v platnost v roce 2005) nebo samozřejmě nižší, a to nejméně šest měsíců. Tím se má předejít snahám spekulantů, kteří by mohli urgentně sehnat starší diesel a okamžitě žádat o slevu při koupi nového Volkswagenu.
Ačkoli nejdříve se v médiích objevily zprávy, že sleva se dá uplatnit pouze v případě, že starý diesel nese také na kapotě značku Volkswagen, případně jde o auta z koncernu (Audi, Seat, Škoda), Aktuálně.cz dostalo vyjádření od Christine Kuhlmeyerové z marketingového oddělení Volkswagenu v Německu.
"Nerozlišujeme značku vozu, musí pouze splňovat podmínky. O slevu mohou žádat i cizinci, kteří však minimálně šest měsíců vlastní tento vůz zakoupený v Německu. Bližší informace o tom, jak velký je o program zájem a jaké auto si zákazníci vybírají nejčastěji, budeme publikovat v září na frankfurtském autosalonu," vysvětluje.
Koncern zatím nemá v plánu kampaň rozšířit také na další značky, jako jsou Škoda, Audi nebo Seat. "V současnosti není ani v plánu nabídnout šrotovné na českém trhu," nechal se slyšet Vítězslav Pelc, tiskový mluví ze Škody Auto.
"Volkswagen cítí odpovědnost za zlepšení životního prostředí v německých městech. Moderní dieselové motory vypouštějí méně CO₂ a také oxidů dusíku i pevných částic. Zároveň chceme podpořit prodej elektromobilů, které jsou ještě ekologičtější," prohlásil k tomuto programu ředitel prodeje a marketingu koncernu Volkswagen.
Automobilka má v současnosti v portfoliu dva elektromobily (e-Up a e-Golf, jehož test si můžete přečíst tady) a hybridní modely Golf GTE a Passat GTE. V rámci svého strategického plánu nyní připravuje ofenzivu elektromobilů, v roce 2020 chce prodávat 100 000 elektromobilů ročně, avšak o pět let později to má být už milion aut.
Jak tato finanční pobídka, která má omladit vozový park v Německu a především trh rychleji zbavit starých dieselových aut, ovlivní český trh s ojetinami? "Z předchozích podobných akcí víme, že i když mají být auta oficiálně sešrotována, vždy se najde skupina podnikavců, která se taková auta snaží prodat na trzích východně od německých hranic, Českou republiku nevyjímaje. Pochopitelně i přes to, že taková auta oficiálně zanikla," říká provozní ředitel autobazaru AAA Auto Petr Vaněček.
Dodává, že by mohl nastat i jiný problém. "Jestliže se v Německu, potažmo v dalších evropských zemích, začnou ve velkém likvidovat vozy až do emisní normy Euro 4, nepochybně to výrazně ovlivní trh s ojetinami ve střední a východní Evropě. Může to vést až k nedostatečné nabídce dieselových aut na trhu, se kterým se pochopitelně pojí možné zdražení ojetých aut."