Jak velký skok udělala nová Škoda Octavia? Detailně jsme ji porovnali s předchůdcem

Jan Matoušek Jan Matoušek
15. 11. 2019 6:02
Nejlepší Octavia všech dob. Přesně tak označuje čtvrtou generaci stěžejního modelu Škoda její šéf Bernhard Maier. A při pohledu na zcela jiný design exteriéru i interiéru nebo možnosti konektivity a asistenčních systémů se vlastně tomuto prohlášení ani nelze divit. Přesto jsme novinku, alespoň na papíře, postavili bok po boku s dosluhujícím předchůdcem. Jak moc vyniknou změny nové generace?

Multimediální systém v novém

U stávající třetí generace Octavie byla vrcholem 9,2palcová obrazovka navigace Columbus (obrázek vlevo), které chyběla klasická tlačítka pro nastavování hlasitosti či přibližování mapy. Vše se dělo prostřednictvím dotykových ploch. Zbytek multimediálních i navigačních systémů však disponoval alespoň dvěma otočnými ovladači pro nastavování hlasitosti a přiblížení mapy. Nabídka startovala u systému Swing s 6,5palcovou obrazovkou, výše posazené Bolero mělo osm palců a Amundsen k němu přidával i navigaci.

Nabídka čtyř systémů Octavii zůstává. Rozdíl je ale v úhlopříčkách. Už základní model dostane 8,25palcovou obrazovku, která bude sloužit jako rozhraní multimediálního systému. Jméno Swing zůstalo stejně jako fakt, že navigaci si do něj nepořídíte.

Následují systémy Bolero a Amundsen, které mají nově úhlopříčku deset palců. Prvně jmenovaný je opět ovladačem multimediálních funkcí, navigaci ale do něj bude možné později dokoupit. To Amundsen ji má už v základu. Ovládání hlasitosti a dalších funkcí probíhá jen dotykově (lišta pod displejem), případně gesty anebo hlasem přes asistentku Laura. Ta by měla rozumět nejen příkazům, ale i celým větám, navíc komunikuje v šesti jazycích.

Na vrcholu nabídky je opět systém pojmenovaný Columbus s desetipalcovou obrazovkou. Jeho součástí je navigace i hlasové ovládání a oproti dvěma nižším variantám bude umět zobrazovat navigaci na displej digitálních budíků. Co Octavia nikdy neuměla, to je možnost jiného přiblížení navigace v budících a jiného na displeji. Nabídne to ale jen systém Columbus.

I samotné virtuální budíky prošly proměnou. Ve čtvrté generaci mají úhlopříčku 10,25 palce a celkem čtyři režimy zobrazení (pro chystanou sportovní verzi RS jich bude pět). Řidič tak může sledovat údaje o vozidle, ale i mapu z navigace nebo aktivované asistenční systémy. Podobně jako sesterský Volkswagen Golf pak nepůjde Octavii koupit s klasickými analogovými budíky - ty digitální budou již ve standardu. 

 

Právě se děje

Další zprávy