Pod kapotou Octavie RS se vůbec poprvé objeví plug-in hybridní pohon. To znamená, že vůz bude mít vedle benzinového agregátu i elektrický, a přestože jde o sportovní model, ujede část trasy čistě jen na elektřinu. Akumulátory pak půjde nabíjet z běžné elektrické sítě, stejně jako u elektromobilů.
Škoda potvrdila, že vůz bude mít 180 kW, což je stejná hodnota, jakou nabízí končící RS s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem TSI. Přesné dynamické parametry nebo naopak spotřebu a dojezd na elektřinu si automobilka zatím nechává pro sebe.
Stejně jako další elektrické modely značky dostane i tento dodatečné označení iV. Celý název sportovního modelu tak bude Octavia RS iV. Zveřejněné skici potom odhalují prvky pro modely RS typické. To znamená 18- nebo 19palcová kola, sportovní nárazníky s nasávacími otvory nebo mírně rozšířené podběhy. Ve standardu budou rovněž přední světla LED Matrix, za které se u v současnosti nejvyšší výbavy Style připlácí v paketu Plus 20 tisíc korun.
Chybět nebudou ani černé detaily - například aerodynamické elementy v náraznících, kryty zrcátek, maska chladiče nebo spoiler na víku kufru. Uvnitř najdou uplatnění sportovní sedačky, případně hliníkové pedály. Vedle plug-in hybridního pohonu se pod kapotou objeví opět i klasický benzinový a naftový motor, chybět nebude ani čtyřkolka.
První plug-in hybridní Škoda s logy RS přichází ve chvíli, kdy Octavia RS slaví dvacet let od své premiéry. Už od první generace přitom škodovka nabízela se sportovními úpravami jak liftback, tak i kombi. Pod kapotou nejstarší Octavie RS z roku 2000, která tak navázala na vstup Octavie WRC do mistrovství světa v rallye, byla přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 132 kW.
Druhá generace následovala v roce 2005 a přinesla dvoulitrové TSI o výkonu 147 kW. Poprvé se u Octavie RS také objevil turbodiesel - dvoulitrové TDI bylo naladěné na 125 kW.
Aktuální třetí generace vozu přijela v roce 2013 a nabídla nejprve benzinový dvoulitr se 162 kW a naftový dvoulitr se 135 kW. Naftový agregát byl poprvé u Octavie RS dostupný i s pohonem všech kol.
Benzinový motor v průběhu výroby posiloval. Nejprve na 169 kW, ve verzi RS 245 potom na 180 kW. Nejsilnější varianta se později stala jedinou dostupnou benzinovou Octavií RS. Například v Německu nebo Velké Británii dokonce pětina všech prodaných Octavií nosí písmena RS.