Jan Matoušek
4. 7. 2019 6:02
Český trh s novými auty nadále padá. Na horší výsledky za celý loňský rok navázalo první pololetí roku letošního. Celkem se prodalo o 10,63 procenta automobilů méně než za první pololetí 2018. Nedařilo se ani většině automobilek v nejlepší desítce - Škoda jako lídr trhu si pohoršila o více než šest procent, ještě více se propadly prodeje Volkswagenu nebo Fordu. Přesto lze najít několik značek, které i přes nepříznivý vývoj rostly. Na kompletní výsledky za první polovinu roku se podívejte do galerie.
Střední třída dál klesá
Střední třída dál padá. Tento segment je mezi zákazníky oblíbený méně a méně. Důkazem může být třeba i propad Škody Superb, nadále se nedaří ani Volkswagenu Passat. Nikdo jiný přitom neprodává v této kategorii více než tisícovku aut, přesto se autům od třetího do pátého místa podařilo prodejně růst.
|
Model |
2019 |
2018 |
Rozdíl |
1. |
Škoda Superb |
2725 |
4123 |
-1398 |
2. |
Volkswagen Passat |
1216 |
2038 |
-822 |
3. |
Mercedes-Benz třídy C |
387 |
188 |
199 |
4. |
Peugeot 508 |
279 |
65 |
214 |
5. |
Mazda 6 |
254 |
160 |
94 |