Prodej nových aut v Číně nadále stoupá. V červnu rostl třetí měsíc za sebou

ČTK ČTK
10. 7. 2020 11:46
Prodej nových aut v Číně v červnu opět stoupl. Jde tak po dubnu a květnu již o třetí měsíc v řadě, kdy se prodalo více aut než v loňském roce.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Shutterstock

Prodej aut v Číně pokračuje po koronaviru v oživení. V červnu se prodej meziročně zvýšil o 11,6 procenta na 2,3 milionu vozů a růst zaznamenal již třetí měsíc za sebou. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil čínský svaz výrobců aut CAAM. Čína je největším automobilovým trhem světa.

Prodej aut v Číně dva roky klesal. V dubnu však stoupl o 4,4 procenta a v růstu pokračoval i v květnu, kdy se zvýšil o 14,5 procenta.

V červnu prudce stoupl hlavně prodej komerčních vozů, tedy nákladních aut, dodávek a autobusů. Celkem se prodalo 536 000 komerčních vozů, což byl proti stejnému měsíci loni nárůst o 63,1 procenta.

Dvanáctý měsíc za sebou ale klesl prodej aut na alternativní pohon označovaných NEV (New Energy Vehicles). Do této skupiny spadají elektrické hybridní vozy, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem. Celkem se v červnu prodalo 104 000 těchto vozů.

Z jednotlivých automobilek se v červnu zvýšil prodej společnostem Geely Automobile Holdings, Great Wall Motor, Tesla či Ford Motor, napsala agentura Reuters.

Navzdory růstu v posledních měsících CAAM očekává za celý letošní rok propad prodeje. Minulý měsíc ale zlepšil svůj odhad letošního prodeje aut. Nově se má z loňských 25 milionů snížit o deset až 20 procent místo původních 15 až 25 procent.

Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Prodej aut se ale v zemi vinou přetrvávajícího poklesu poptávky už skoro dva roky snižuje. Loni klesl o 8,2 procenta, částečně kvůli přísnějším emisním požadavkům, z části ale i kvůli napětí v obchodních vztazích mezi Spojenými státy a Čínou.

 

Právě se děje

před 6 minutami

Arsenal kvůli dopadům pandemie zrušil 55 pracovních míst

Londýnský fotbalový klub Arsenal zrušil kvůli ekonomickým důsledkům pandemie koronaviru 55 pracovních míst. Do finančních potíží se vítěz Anglického poháru dostal po výpadku příjmů mimo jiné z televizních práv, prodeje vstupenek a komerčních aktivit. Hráči a vedení sice přistoupili v průběhu přerušené minulé sezony na snížení platů, před tou další je ale nutné přistoupit k dalším úsporám, oznámil klub, který se letos nekvalifikoval do lukrativní Ligy mistrů.

"Náš cíl je chránit co možná nejdéle pracovní pozice a základní platy, ale bohužel jsme se ocitli v situaci, že musíme přistoupit k propuštění 55 zaměstnanců," uvedl klub na svém webu.

Ke škrtům se vedení odhodlalo vzhledem k nejisté situaci v následující sezoně. "V současnosti to vypadá tak, že na začátku sezony nepřivítáme na stadionu žádné fanoušky a potom se jich bude moci vrátit jen omezené množství. To se projeví na příjmech ze vstupného, sponzorských peněz i z televizních práv. Globální ekonomické prognózy jsou také velmi nepříznivé," dodal klub.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Souboj elitních sprinterů na Milán-Turín vyzněl pro Démara

Vítězem tradičního závodu druhé kategorie Milán-Turín se po 198 kilometrech stal Francouz Arnaud Démare, který v hromadném dojezdu předčil další elitní spurtéry Australana Caleba Ewana a Slováka Petera Sagana. Mezi ně se na třetí místo vklínil trojnásobný mistr světa v cyklokrosu Belgičan Wout van Aert.

Van Aert v sobotu ovládl Strade Bianche, první závod elitní kategorie WorldTour po koronavirové pauze. Dnes mohl přidat další triumf, ale nakonec jej ve finiši po více než čtyřech hodinách předstihli Démare s Ewanem.

Osmadvacetiletý jezdec stáje Groupama-FDJ Démare bude patřit k favoritům i na sobotní klasice Milán-San Remo, kterou před čtyřmi lety vyhrál. Prvenství bude v závodě, jenž byl kvůli koronaviru přeložen z března, obhajovat jeho krajan Julian Alaphilippe.

Zdroj: ČTK
Další zprávy