Prodej aut v Číně pokračuje po koronaviru v oživení. V červnu se prodej meziročně zvýšil o 11,6 procenta na 2,3 milionu vozů a růst zaznamenal již třetí měsíc za sebou. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil čínský svaz výrobců aut CAAM. Čína je největším automobilovým trhem světa.
Prodej aut v Číně dva roky klesal. V dubnu však stoupl o 4,4 procenta a v růstu pokračoval i v květnu, kdy se zvýšil o 14,5 procenta.
V červnu prudce stoupl hlavně prodej komerčních vozů, tedy nákladních aut, dodávek a autobusů. Celkem se prodalo 536 000 komerčních vozů, což byl proti stejnému měsíci loni nárůst o 63,1 procenta.
Dvanáctý měsíc za sebou ale klesl prodej aut na alternativní pohon označovaných NEV (New Energy Vehicles). Do této skupiny spadají elektrické hybridní vozy, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem. Celkem se v červnu prodalo 104 000 těchto vozů.
Z jednotlivých automobilek se v červnu zvýšil prodej společnostem Geely Automobile Holdings, Great Wall Motor, Tesla či Ford Motor, napsala agentura Reuters.
Navzdory růstu v posledních měsících CAAM očekává za celý letošní rok propad prodeje. Minulý měsíc ale zlepšil svůj odhad letošního prodeje aut. Nově se má z loňských 25 milionů snížit o deset až 20 procent místo původních 15 až 25 procent.
Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Prodej aut se ale v zemi vinou přetrvávajícího poklesu poptávky už skoro dva roky snižuje. Loni klesl o 8,2 procenta, částečně kvůli přísnějším emisním požadavkům, z části ale i kvůli napětí v obchodních vztazích mezi Spojenými státy a Čínou.