Jednou z největších hvězd současného automobilového průmyslu je designér Peter Schreyer. Ano, je to ten muž, o němž vrcholný představitel koncernu Volkswagen Ferdinand Piech na sklonku loňského roku prohlásil, že byla chyba ho nechat odejít od Audi do služeb korejského koncernu.
Připomínáme, že letos šedesátiletý rodák z německého Bad Reichentalu a absolvent designérské školy v Mnichově a Royal College of Art v Londýně působil v letech 1994 - 2002 jako šéfdesignér v koncernu Volkswagen se zodpovědností zejména za vozy Audi. Jeho rukopis je dodnes poznat na první generaci Audi TT, minulých generací Audi A3 A6, ale také na vzhledu Volkswagen New Beetle (toho minulého - pozn. aut.) i Volkswagenu EOS, což je kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou.
Od té doby, co v roce 2006 začal kreslit vozy Kia, se zákazníci mohli seznámit s jeho dílem prostřednictvím vzhledu karosérie například současné generace Kia Sportage, Kia Soul či Kia Cee´d a Kia Rio.
Právě během práce u značky KIA získal za své vozy designové ceny Red dot nebo dokonce Národní německou cena za design.
Jeho nejčastěji opakovaným sloganem se stala "jednoduchost rovných linií" a tato filozofie při vytváření konečného designu vozů značky byla natolik úspěšná, že zákazníci poměrně často dali přednost modelům Kia před sesterskými vozy Hyundai, přestože ty obvykle disponují o něco lepší technikou i materiály v interiéru.
Hyundai prosazoval fluidní design
Od začátku letošního roku je Peter Schreyer pověřen rovněž vedením designérských středisek Hyundai a dokonce byl jmenován do funkce prezidenta se zodpovědností za design.
Designový jazyk Hyundai byl v poslední době na vozech této značky charakterizován „fluidními tvary". První model v tomto duchu byla v roce 2009 představená Sonata a také například v Nošovicích vyráběný aktuální model Hyundai i30 rozvíjí myšlenku fluidního designu. Již v létě roku 2014 by se však měl design podle již dříve zveřejněných zpráv zklidnit. Místo „fluidic sculpture" ponese označení „fluidic precision" a měl by přinést zklidnění do poněkud výrazného stylu. Prvním modelem takto pojatým bude facelift modelu Hyundai i40.
"Cílem nové funkce Petera Schreyera je zefektivnit v jejich činnosti využívání zdrojů a vytvořit dokonalejší synergie mezi oběma značkami," uvádí se v tiskové zprávě vydané k této události.
„Design je nejen nejviditelnějším aspektem vozu, ale také oblastí, s níž zákazníci navazují silné emocionální spojení. Peter Schreyer disponuje obrovskými zkušenostmi v oboru designu v globálním automobilovém průmyslu a znalostí skupiny Hyundai Motor Group. Tyto cenné kvality nám pomohou postavit základy potřebné k tomu, aby se značky Hyundai a Kia staly vedoucími globálními výrobci automobilů, " řekl Woong-Chul Yang, viceprezident Výzkumného a vývojového střediska Hyundai Motor Group v Koreji.