"Navzdory relativně pozitivním číslům ze září 2020 je situace nadále velmi komplikovaná, zejména s ohledem na aktuálně nastupující druhou vlnu epidemie covid-19. Toto může znamenat nejen návrat karanténních opatření včetně zastavení celé ekonomiky, ale způsobuje i ohrožení nabídkové strany narušením dodavatelských řetězců," uvedl Michal Razim z PwC.
Prodej nových osobních aut v Česku se za tři čtvrtletí meziročně snížil o 22,4 procenta na 148 319 vozů. V září ale podle Svazu dovozců automobilů trh o sedm procent vzrostl. Ačkoliv data za září vykazují pozitivní dynamiku, dá se podle Razima předpokládat, že jde primárně o srovnání s nízkou bází v minulém roce, kdy prodeje dočasně klesly kvůli problémům s novou homologací.
V průběhu léta se sice podle Razima solidně obnovilo množství transakcí na českém automobilovém trhu a zejména červen a září mohou neinformovaného pozorovatele naplňovat optimismem, nicméně šlo hlavně o odloženou poptávku z jara, kdy byly autosalony zavřené a automobilky nevyráběly. Upozornil, že epidemie a její druhá vlna následně dorazila do ČR plnou silou.
Aktuální situace je velmi nepřehledná, jak z hlediska možnosti zavedení opakovaných karanténních opatření, tak z hlediska ekonomického dopadu, uvedla PwC.
V loňském roce prodej nových osobních aut činil 249 915 vozů. V prosinci přitom trh vzrostl o téměř 28 procent. Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda Auto s podílem přes 34 procent.