Jan Matoušek
29. 7. 2021 6:03
Že se Lamborghini, Ferrari nebo Porsche prodávají i jako ojetá mnohdy za cenu nového vozu, není až tak překvapivé. Stejně tak některé modely prémiových značek jako Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Existují ale i auta mainstreamových výrobců jako Dacia, Škoda nebo Suzuki, u nichž cena neklesá. Podívejte se na některé ojetiny, které stojí jako nová auta.
Suzuki Jimny
Premiantem je v kategorii "ojetin dražších než nové auto" zřejmě Suzuki Jimny. Když malý off-road s retro designem na český trh na podzim roku 2019 vstupoval, stál základní model s manuální převodovkou 422 900 korun, lepší výbava pak 468 900 korun. Do půl milionu se vešel i model s automatem.
Jenomže už zhruba o tři čtvrtě roku později, v létě 2020, japonský výrobce auto z trhu stáhl. Důvod? Přísnější limity vypouštění emisí CO2, kvůli kterým by se v nabídce zkrátka nevyplatilo udržovat malý off-road emitující až 170 g/km. A tak přestože o terénní Suzuki byl velký zájem, z trhu zmizelo (letos se vrátilo jako dodávka, ale pro Česko v již vyprodané omezené kvótě s cenou od 543 900 korun).
Nedostupnost tak vyhnala ceny ojetých kousků až do na první pohled neuvěřitelných výšin. Za rok staré auto v plné výbavě a s nájezdem menším než tisíc kilometrů zaplatíte klidně skoro 850 tisíc korun. Běžnější je ale přece jen suma kolem 700 tisíc korun, kterou stojí třeba dva roky stará ojetina s nájezdem 25 tisíc kilometrů a automatickou převodovkou. I tak je ale rozdíl mezi cenou nového a ojetého vozu enormní.
A lepší není situace ani v německé inzerci, kde se třeba dva roky staré auto s nájezdem 47 tisíc kilometrů prodává za v přepočtu zhruba 614 tisíc korun. A to přitom patří mezi ty nejlevnější.