Jan Matoušek
24. 1. 2020 6:02
Přelom roků 2019 a 2020 přinesl na český trh několik nových automobilů. A v souladu s aktuálními trendy je řada z nich elektrická nebo alespoň plug-in hybridní, na elektřinu tedy ujedou několik desítek kilometrů. Našly se ale i modely ze zcela opačného konce automobilového spektra. Na výběr aktuálních novinek i s jejich českými cenami se podívejte do galerie.
Hyundai jako poslední mohykán
Třída těch nejmenších aut postupně vymírá. Kvůli emisním limitům se výrobcům nevyplatí udržovat miniauta při životě. Některá proto přechází na elektrický pohon, jiná končí úplně bez nástupce. Jednou z mála výjimek je Hyundai, který uvedl novou generaci modelu i10. Bez elektrifikace, bez přeplňování a pouze s atmosférickými benzinovými motory. Na výběr je litr o výkonu 49,3 kW nebo dvanáctistovka o výkonu 61,8 kW. Oba motory mají standardně manuální, za příplatek ale nabídnou i automatickou pětistupňovou převodovku.
Základní verze Start za akčních 219 990 korun patří k nejlevnějším novým autům v Česku, jenže nemá téměř žádnou komfortní výbavu. Přesto vyjíždí, stejně jako všechny i10, s tempomatem, nouzovým brzděním, přednárazovým systémem či udržováním v jízdním pruhu. Jen klimatizace a rádio chybí a není možné je dokoupit ani za příplatek. Verze Classic má manuální klimatizaci, rádio se pak dodává za příplatek. Provedení Smart má rádio v základu rovnou i s osmipalcovým dotykovým displejem, dále nechybí ani parkovací senzory vzadu, couvací kamera nebo mlhovky. Vrcholná výbava Style má i litá kola, automatickou klimatizaci nebo vyhřívaná sedadla.
Ceník Hyundai i10
|
Start |
Classic |
Smart |
Style |
1.0 / 49,3 kW |
219 990 Kč |
229 990 Kč |
269 990 Kč |
299 990 Kč |
1.0 / 49,3 kW AT |
---------- |
269 990 Kč* |
299 990 Kč |
329 990 Kč |
1.2 / 61,8 kW |
---------- |
---------- |
289 990 Kč |
319 990 Kč |
1.2 / 61,8 kW AT |
---------- |
---------- |
319 990 Kč |
349 990 Kč |
* Pouze s paketem Club za 10 tisíc korun nebo Go za 20 tisíc korun