Více bezpečí
Pokud nahlédnete do ceníku třetí generace Fabie, z bezpečnostních asistentů tam najdete nouzové brzdění Front Assist, rozpoznávání únavy řidiče, tísňové volání eCall, adaptivní tempomat a sledování mrtvého úhlu. Další pomocníky však malý model nabídnout neuměl. To se teď mění a nová Škoda přebírá celou plejádu prvků od svých větších sourozenců.
Už v základu má vedle systému Front Assist také udržování v jízdním pruhu, tísňové volání eCall a rozpoznávání únavy řidiče. Premiéru slaví čtení dopravních značek a detekce chodců a cyklistů u nouzového brzdění, stejně jako kombinace adaptivního tempomatu s udržováním jízdního pruhu. Tito dva pomocníci dohromady umožňují jízdu třeba po dálnici ve zvoleném jízdním pruhu tak, že řidič jen sleduje cestu a drží ruce na volantu, ale změnu rychlosti dle okolního provozu a udržování pruhu obstarává auto samotné. Opět je k dispozici i sledování mrtvého úhlu.
Zlepšila se i pomoc při parkování - senzory vpředu i vzadu, navíc s couvací kamerou, zůstávají. Novinkou je ale podélné i příčné automatické parkování. Auto má navíc také asistent pro manévrování, jinými slovy při parkování umí samo zabrzdit ve chvíli, kdy senzory vpředu nebo vzadu detekují překážku.
Zlepšila se i pasivní bezpečnost. Šest airbagů zůstává standardem, nově je ale možné přikoupit kolenní airbag řidiče a zadní boční airbagy. Opět nejde o úplnou novinku, nabízí je třeba Scala nebo Kamiq. Úchyty pro dětskou sedačku je nově možné mít i na sedadle spolujezdce, končící provedení je mělo jen vzadu na krajních sedadlech.