Nová Dacia Duster zdražila a přišla o dostupný diesel. I tak je ale pořád hodně levná

Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 8. 2021 6:02
Dacia na konci června ukázala zmodernizovaný Duster. Oblíbené SUV dostalo kosmetické úpravy exteriéru, několik změn v kabině a také poupravenou nabídku motorů. Teď český dovozce zveřejnil ceník nejlevnějšího modelu ve své kategorii. A tento primát mu i nadále zůstává, přestože oproti dřívějšku rumunský model mírně podražil. O kolik a co dalšího se změnilo, podrobně rozebíráme v galerii.

Dacia Duster - co se změnilo?

Facelift Dacie Duster nebyl nikterak radikální, Rumuni spíše vyhladili některé vrásky a vizuálně auto sjednotili s novým Sanderem. To se týká především předních světel, která mají nově ve standardu potkávací diodové svícení (dálkové je stále halogenové) a upravenou grafiku denního diodového svícení. Přepracována byla i grafika skupinových svítilen, jiné je též provedení masky chladiče nebo nárazníků. Uvnitř čekají přepracované sedačky, multimediální systém opět ze Sandera, USB porty i pro zadní cestující nebo nová schránka v loketní opěrce.

Více změn se odehrálo pod kapotou. Především z nabídky vypadl levný turbodiesel s výkonem 70 kW a manuální převodovkou - u provedení před modernizací se dokázal dostat pod hranici 400 tisíc korun. Teď je jedinou naftovou možností 84kW patnáctistovka s pohonem předních nebo všech kol, která však stojí nejméně 426 900 korun.

Základem nabídky zůstává přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 67 kW a manuálním šestikvaltem. Z něj vychází i provedení spalující LPG, které má 74 kW a nově větší nádrž na plyn o objemu 48,8 litru (dříve 34 litrů), teoreticky tak dojede až o nějakých 250 km dál.

V nabídce také zůstává přeplňovaná zážehová třináctistovka, ovšem nově má i osobní verze možnost zvolit výkon 96 kW (dříve tuto variantu mělo jen užitkové provedení N1), a to v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.

Velkou novinkou je použití šestistupňového dvouspojkového automatu EDC v kombinaci s nejsilnější 110kW třináctistovkou a pohonem předních kol. Stejný motor se nabízí i jako čtyřkolka, ovšem pro změnu výhradně s manuální převodovkou. Připomeňme, že 110kW předokolka tak přišla o manuální řazení a 96kW motor byl u předchozí verze N1 kombinován i s pohonem všech kol.

Jedna změna se pak odehrála i v nabídce výbavových stupňů - vypadl z ní stupeň Celebration.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 45 minutami

Němci mají v kádru pro Peking 10 stříbrných medailistů z minulých OH

V nominaci německých hokejistů na olympijské hry v Pekingu je deset hráčů, kteří před čtyřmi lety v Pchjongčchangu získali stříbrné medaile. Mezi nimi je i rodák z Plané u Mariánských Lázní Dominik Kahun. Nechybí ani dvojnásobný vítěz Stanleyova poháru Tom Kühnhackl či finalista Světového poháru v Torontu z roku 2016 Tobias Rieder.

Nominace Německa na olympijské hry v Pekingu (9.-20. února):

Brankáři: Danny aus den Birken (EHC Mnichov), Felix Brückmann (Mannheim), Mathias Niederberger (Eisbären Berlín),

obránci: Konrad Abeltshauser (EHC Mnichov), Dominik Bittner (Wolfsburg), Marcel Brandt (Straubing), Korbinian Holzer (Mannheim), Jonas Müller (Eisbären Berlín), Moritz Müller (Kolín nad Rýnem), Marco Nowak (Düsseldorf), Fabio Wagner (Ingolstadt),

útočníci: Lean Bergmann, Nicolas Krämmer, Matthias Plachta, David Wolf (všichni Mannheim), Yasin Ehliz, Patrik Hager, Frederik Tiffels (všichni EHC Mnichov), Tom Kühnhackl, Stefan Loibl (oba Skelleftea AIK/Švéd.), Marcel Noebels, Leonhard Pföderl (oba Eisbären Berlín), Daniel Pietta (Ingolstadt), Dominik Kahun (Bern/Švýc.), Tobias Rieder (Växjö/Švéd.).

Další zprávy