Nissan chce být nejlepší japonskou značkou v Evropě

Radek Pecák Radek Pecák
22. 5. 2013 6:44
Nissan rozšíří svoji řadu Nismo na dalším modely
Foto: Radek Pecák

Nissan v České republice začne prodávat svůj rodinný elektromobil Nissan Leaf. Ten se nedávno podrobil modernizaci, při níž získal mimo jiné prodloužený dojezd až na 199 kilometrů.

Nový prodejní ředitel Nissanu pro region střední Evropy Andrej Akifiev je přesvědčen, že elektromobil se stane odrazovým můstkem pro zlepšení prodejů značky v České republice firemním zákazníkům. Zatímco u řady jiných značek tvoří fleetové prodeje dvě třetiny ročních objemů prodeje, u Nissanu je to opačně.

Zatím nejprodávanějším autem Nissan v ČR v je crossover Qashqai, což není právě typ auta, který by firemní zákazníci vybírali v první volbě. Letos začne Nissan nabízet firmám nový Note, který se změnil z velkoprostorového vozu v klasické městské auto a velmi zásadně modernizovanou micru.

Nissan Leaf pro Evropu se nyní vyrábí v Anglii
Nissan Leaf pro Evropu se nyní vyrábí v Anglii | Foto: Nissan

Další krok nastane v příštím roce, kdy se Nissan vrátí do segmentu C a tedy nabídne následovníka kdysi velmi úspěšného a oblíbeného modelu Almera.

Nissan ale i nadále sází na své úspěšné crossovery, kterými jsou Juke a Qashqai. Ten na přelomu letošního a příštího roku dostane následovníka. Další řadou budou klasické městské vozy tvořené Microu, Notem a budoucí "Almerou". Třetím pilířem pro úspěch Nissanu zůstanou vozy SUV a off road a čtvrtým budou sportovní vozy. "Mohu prozradit, že vznikne i následovník legendárního vozu GTR a řada Nismo se rozšíří," prozradil online deníku Aktuálně.cz Andrej Akifiev.

Nissan Note má konkurovat malým městským vozům
Nissan Note má konkurovat malým městským vozům | Foto: Nissan

Nissan počítá s poměrně rychlým zvýšením svých prodejů. Vloni prodal po celém světě 4,9 milionu automobilů, letos to má být 5,3 milionu. Už v roce 2016 chce značka dosáhnout toho, že každý dvanáctý vůz, který se na světě prodá, ponese logo Nissana v Evropě chce být japonskou značkou číslo jedna.

Také v Česku se mají prodeje zvyšovat. Například i díky novým dealerů. Těch vloni přibylo 7, letos se síť prodejců rozšíří o dalších šest.

Nissan v loňském kalendářním roce prodal v celém světě 4,94 milionu aut, což je o 5,8 procenta více než v roce 2011. V Číně, což je pro Nissan největší trh, ale prodej od října do prosince meziročně klesl o 31,3 procenta. Na vině byly hlavně protijaponské protesty, které vyvolal spor o malé ostrovy v Jihočínském moři.

 

Právě se děje

Další zprávy