Žebříček deseti nejdražších aut z loňských aukcí sestavil německý list Handelsblatt. Hned sedm z deseti nejdražších aut loňského roku prodala aukční síň RM Sotheby's, nicméně na první dvě místa žebříčku nedosáhla. McLaren F1 z roku 1995 za v přepočtu více než 439 milionů korun i Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione z roku 1959 za v přepočtu 232,73 milionu korun prodala aukční síň Gooding. Desítku pak doplňuje třeba vítězné auto ze čtyřiadvacetihodinovky Le Mans z roku 1972 Matra-Simca MS 670, které prodala loni v únoru aukční síň Artcurial za v přepočtu 168,67 milionu korun.
Ostatně do desítky nejdražších aut se vedle speciálů pro Le Mans vešel i monopost formule 1. Konkrétně McLaren MP4-25 z roku 2010, který řídil Lewis Hamilton a dovezl ho k vítězství ve Velké ceně Turecka. Ten se prodal za v přepočtu 138,6 milionu korun.
Jinak ale pět z deseti aut v žebříčku vyrobilo Ferrari a vyjma zmíněné závodní Matry jsou všechna auta z Itálie nebo Velké Británie. Za zmínku také stojí, že třeba u McLarenu F1 nebo Matry-Simca MS 670 jsou uvedené částky rekordní pro daný model, respektive značku. Nejdražší auta loňského roku pak najdete v galerii, ceny jsou přepočítávány podle aktuálního kurzu.
Také v Česku se loni uskutečnila jedna rekordní aukce. Na konci června se v Lysé nad Labem prodala zelená Škoda 100 L z roku 1974 za 1,85 milionu korun. Pomohl k tomu originální stav, nízký nájezd jen 1605 kilometrů i fakt, že šlo o model původně určený pro švédský trh a ještě se zvláštní výbavou. Na podzim pak "stovku" následovala opět zelená Škoda 105 S s nájezdem 684 kilometrů a opět v originálním stavu. Ta se nakonec prodala za 605 tisíc korun, shodou okolností stejnému člověku, co koupil i Škodu 100 L. Na stejné aukci jako 105 S se prodala i Jawa 500 OHC/01, a to dokonce za 905 tisíc korun. Reportáž z aukce najdete zde.