Martin Přibyl
7. 2. 2019 6:03
Německý autoklub ADAC již řadu let hodnotí nová auta podle toho, jak moc ovlivňují klimatickou změnu a kolik vypouští škodlivin. Vloni jeho EcoTestem prošlo 109 vozů. Jakému byly podrobeny procesu a jak si vedly? Který získal titul nejčistšího a který je naopak tím nejméně ekologickým? Jak dopadly zatracované diesely a jak škodovky? Podívejte se do přehledu.
Jaké jsou obecné výsledky?
Nejčistšími auty jsou elektromobily, klasické hybridy a vozy spalující stlačený zemní plyn (CNG). S příchodem nového emisního předpisu Euro 6d-TEMP (zatím je pro výrobce dobrovolný), který nařizuje měření emisí kromě laboratoře i na silnici, mohou být velice čisté i vozy s konvenčním spalovacím motorem a řada z nich si vysloužila velice slušné čtyřhvězdičkové výsledky. Mezi těmi naftovými se jedná například o motor 1.6 CRDi v Kii Ceed, jednašestku v Opelu Astra nebo dvoulitry od BMW a Mercedesu. Mezi nejčistší benzinové motory pak patří přeplňovaný litrový tříválec koncernu Volkswagen, který si velice dobře vedl ve Fabii nebo VW up! GTI. Na srovnání emisí naftových a benzinových motorů, které z EcoTestu vychází, se můžete podívat zde.
Nová emisní norma ale nemusí být zárukou čistého vozu. Například nové Hyundai Santa Fe získalo v testu jen dvě hvězdičky.
Na nejčistší pětihvězdičková a nejšpinavější jednohvězdičková auta se podívejte dále.