Elektřina jako poslední naděje pro MPV. Kdysi populární auta jsou dnes na vymření

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 5. 2019 6:02
Dnešnímu trhu s novými auty přesvědčivě vládnou SUV. Není to však tak dávno, kdy místo na výsluní držela MPV. Velkoprostorové vozy však postupně své pozice vyklidily a jedno po druhém končí v nabídkách jednotlivých automobilek. Tam je postupně nahrazují osobní dodávky. Přesto i pro MPV existuje naděje, že do pár let nezmizí.
Foto: Peugeot

Proč jsou osobní dodávky stále populárnější? Zásadní důvody jsou dva - nabízí víceméně stejný nebo větší prostor než klasická MPV, ovšem za nižší cenu. Navíc už dávno neplatí, že základ v dodávce znamená velké kompromisy v otázce jízdních vlastností, komfortu nebo bezpečnosti. Například modely koncernu PSA a Toyoty stojí na modulární platformě EMP2, kterou používá třeba i SUV Citroën C5 Aircross nebo nový Peugeot 508.

Jak už však bylo zmíněno, jedním z hlavních argumentů zůstává cena. JATO Dynamics spočítalo, že malá osobní dodávka stojí v průměru o 5511 euro (asi 142 tisíc korun) méně než malé MPV, kompaktní osobní dodávka stojí v průměru o 6339 euro (asi 164 tisíc korun) méně než kompaktní MPV a středně velká osobní dodávka stojí v průměru o 5595 euro (asi 145 tisíc korun) méně než středně velké MPV.

 

Právě se děje

Další zprávy