Mercedes má prý v Česku špatnou pověst. Chce to měnit

Radek Pecák Radek Pecák
12. 5. 2011 3:26
V Čechách prý stále přetrvává názor, že značka s trojcípou hvězdou je symbolem luxusu a zhýralosti
Foto: Radek Pecák

Praha - Takovou reklamní kampaň nevede značka Mercedes-Benz nikde jinde na světě. V České republice právě odstartovalo rok a půl trvající přesvědčování Čechů, že zakořeněné mýty, které mají v povědomí o automobilech s třícípou hvězdou na kapotě, neplatí.

"Museli jsme vyvinout poměrně značné úsilí v německé centrále značky, že značka Mercedes-Benz má právě v České republice nedobrou image," vysvětlil ředitel prodeje osobních vozů Mercedes-Benz Česká republika Jan Bubeník.

Jeden z motivů, s nimiž se veřejnost během kampaně setká.
Jeden z motivů, s nimiž se veřejnost během kampaně setká. | Foto: Mercedes-Benz

Podle něho je Česká republika v tomto směru naprosto ojedinělá. "Například i na Slovensku v tomto směru žádné problémy nemáme," sdělil.

Lidé vlastníkům mercedesy závidí

Stále se prý prodejci často setkávají s názory, že vlastnictví vozu značky Mercedes-Benz je pokládáno za cosi nepřístojného a podezřelého  a že pro ně bude z hlediska reakce okolí lepší pořídit si raději vůz konkurenční značky.

Dokládají to statistiky prodejů aut podle žebříčku Svazu dovozců. Zatímco letošní prodeje vozů značek Audi a BMW dosáhly už k poslednímu dubnovému dni  přes 1100 kusů, Mercedes-Benz nedosáhl ani na 900.

V podstatě jedinou kategorií, kde Mercedes-Benz své soupeře v prémiovém segmentu v Česku poráží, je ta, ve které jsou zařazeny vrcholné modely těchto značek - Audi A8, BMW 7 a Mercedes-Benz třídy S.  Děje se tak i přesto, že jak BMW, tak Audi nabízejí původem mladší vůz. Tyto vozy si totiž obvykle kupují velmi úspěšní a seriózní lidé a mezi nimi je stále značka Mercedes-Benz pokládána za prestižnější než zbývající dva němečtí konkurenti.

Obraz řezníka v mercedesu je stále v živé paměti

"To, že Mercedes nemá dobrou pověst, je v lidech zakořeněno už od minulého režimu," vysvětluje dlouholetý motoristický novinář Karel Beránek. Podle něho totiž vídali v autech s třícípou hvězdou řezníky, zelináře, veksláky a další lidi, o nichž se vědělo, že k penězům nepřicházejí úplně čestným způsobem. Upozorňuje také na to, že horší pověst má značka u lidí, kteří si auto prestižních značek nikdy nekoupí, než u těch, kteří jsou skutečnými kupci.

 Proto značka kromě kampaně v médiích spustila i speciální internetové stránky mytyfakta.cz, na kterých vysvětluje zatím čtyři nejrozšířenější mýty: Mercedes je prý dražší než jiná auta, Mercedes je prý auto pro manažery, nikoli pro rodiny, Mercedes je prý auto, jehož údržba vyjde pořádně draho a Mercedesy se prý pořizují jako symbol luxusu. Za každým z těchto tvrzení se na zmíněných internetových stránkách vyskytuje slůvko ale a za ním vysvětlení skutečného stavu věcí.

Například za tvrzením "Mercedesy se prý pořizují jako symbol luxusu"  stojí: "ale fakt je, že jejich majitelé na nich nejvíc oceňují bezpečnost a spolehlivost. "Toto naše tvrzení máme samozřejmě podložené výzkumem," sdělil Jan Bubeník. "Můžeme také jednoduše doložit, že naše auta nejsou předražená. "Například v současné době polovinu prodejů vozů naší značky tvoří modely v cenové relaci mezi 500 000 Kč až jedním milionem Kč," sdělil Bubeník.    

 

Právě se děje

Další zprávy