Mercedes má prý v Česku špatnou pověst. Chce to měnit

Radek Pecák Radek Pecák
12. 5. 2011 3:26
V Čechách prý stále přetrvává názor, že značka s trojcípou hvězdou je symbolem luxusu a zhýralosti
Foto: Radek Pecák

Praha - Takovou reklamní kampaň nevede značka Mercedes-Benz nikde jinde na světě. V České republice právě odstartovalo rok a půl trvající přesvědčování Čechů, že zakořeněné mýty, které mají v povědomí o automobilech s třícípou hvězdou na kapotě, neplatí.

"Museli jsme vyvinout poměrně značné úsilí v německé centrále značky, že značka Mercedes-Benz má právě v České republice nedobrou image," vysvětlil ředitel prodeje osobních vozů Mercedes-Benz Česká republika Jan Bubeník.

Jeden z motivů, s nimiž se veřejnost během kampaně setká.
Jeden z motivů, s nimiž se veřejnost během kampaně setká. | Foto: Mercedes-Benz

Podle něho je Česká republika v tomto směru naprosto ojedinělá. "Například i na Slovensku v tomto směru žádné problémy nemáme," sdělil.

Lidé vlastníkům mercedesy závidí

Stále se prý prodejci často setkávají s názory, že vlastnictví vozu značky Mercedes-Benz je pokládáno za cosi nepřístojného a podezřelého  a že pro ně bude z hlediska reakce okolí lepší pořídit si raději vůz konkurenční značky.

Dokládají to statistiky prodejů aut podle žebříčku Svazu dovozců. Zatímco letošní prodeje vozů značek Audi a BMW dosáhly už k poslednímu dubnovému dni  přes 1100 kusů, Mercedes-Benz nedosáhl ani na 900.

V podstatě jedinou kategorií, kde Mercedes-Benz své soupeře v prémiovém segmentu v Česku poráží, je ta, ve které jsou zařazeny vrcholné modely těchto značek - Audi A8, BMW 7 a Mercedes-Benz třídy S.  Děje se tak i přesto, že jak BMW, tak Audi nabízejí původem mladší vůz. Tyto vozy si totiž obvykle kupují velmi úspěšní a seriózní lidé a mezi nimi je stále značka Mercedes-Benz pokládána za prestižnější než zbývající dva němečtí konkurenti.

Obraz řezníka v mercedesu je stále v živé paměti

"To, že Mercedes nemá dobrou pověst, je v lidech zakořeněno už od minulého režimu," vysvětluje dlouholetý motoristický novinář Karel Beránek. Podle něho totiž vídali v autech s třícípou hvězdou řezníky, zelináře, veksláky a další lidi, o nichž se vědělo, že k penězům nepřicházejí úplně čestným způsobem. Upozorňuje také na to, že horší pověst má značka u lidí, kteří si auto prestižních značek nikdy nekoupí, než u těch, kteří jsou skutečnými kupci.

 Proto značka kromě kampaně v médiích spustila i speciální internetové stránky mytyfakta.cz, na kterých vysvětluje zatím čtyři nejrozšířenější mýty: Mercedes je prý dražší než jiná auta, Mercedes je prý auto pro manažery, nikoli pro rodiny, Mercedes je prý auto, jehož údržba vyjde pořádně draho a Mercedesy se prý pořizují jako symbol luxusu. Za každým z těchto tvrzení se na zmíněných internetových stránkách vyskytuje slůvko ale a za ním vysvětlení skutečného stavu věcí.

Například za tvrzením "Mercedesy se prý pořizují jako symbol luxusu"  stojí: "ale fakt je, že jejich majitelé na nich nejvíc oceňují bezpečnost a spolehlivost. "Toto naše tvrzení máme samozřejmě podložené výzkumem," sdělil Jan Bubeník. "Můžeme také jednoduše doložit, že naše auta nejsou předražená. "Například v současné době polovinu prodejů vozů naší značky tvoří modely v cenové relaci mezi 500 000 Kč až jedním milionem Kč," sdělil Bubeník.    

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Erdogan navštívil strategické město, které získal Ázerbájdžán v bojích s Arménií

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan dnes navštívil strategické město Šuša, které obsadil Ázerbájdžán v loňských bojích o Náhorní Karabach s Arménií. Erdogana přijal s vojenskými poctami ázerbájdžánský prezident Ilham Alijev. Turecko a Ázerbájdžán jsou blízkými spojenci, a to také ve vojenské oblasti. Arménie označila návštěvu za provokaci, uvedla agentura AP.

Oba prezidenti podepsali ve městě společnou deklaraci, ve které se jejich země zavazují k širší spolupráci. "V tomto dokumentu je mimořádně významná naše spolupráce v oblasti obranného průmyslu a vojenské podpory," uvedl Alijev.

Erdogan je prvním zahraničním prezidentem, který navštívil město Šuša poté, co se dostalo pod kontrolou Ázerbájdžánu. Uvedl, že zde chce otevřít turecký konzulát. "Tím zajistíme, že naše aktivity budou rychlejší a efektivnější," prohlásil. Zároveň vyzval Arménii, aby se zapojila do spolupráce a budování společné budoucnosti v regionu, uvedl turecký tisk.

Arménie však návštěvu odsoudila. Její ministerstvo zahraničí ji označilo za provokaci, jež "výrazně poškozuje mezinárodní snahy o stabilitu v regionu".

před 2 hodinami

Macron: Evropa by měla mít 10 obřích technologických firem, aby konkurovala USA

Francouzský prezident Emmanuel Macron by v Evropě do roku 2030 rád viděl deset technologických gigantů s tržní hodnotou každého z nich přesahující sto miliard eur (přes 2,5 bilionu Kč). Macron dnes v Elysejském paláci hostil stovku evropských investorů a podnikatelů v oblasti nových technologií. Iniciativa Scale Up Europe, po níž akce převzala jméno, si klade za cíl narušit dominanci Spojených států v odvětví.

Podnikatelé musí vlády dotlačit k větší efektivitě, myslí si Macron, který přitom zdůraznil zejména americkou a čínskou konkurenci. Cílem zmíněné evropské iniciativy, kterou se Francie pokouší vést, je zlepšení financování start-upů, hlavně v pozdější fázi růstu, aby se dostaly do vyšší ligy, přitáhly další investice a špičkové zaměstnance.

Macron s ohledem na francouzské předsednictví Evropské unie od počátku roku 2022 apeloval na zavedení takzvaného evropského technologické ho víza, aby bylo možné do EU přilákat zahraniční talenty, a na zaměření velkých investorů na inovaci.

Francouzský prezident připomněl, že cílem Francie je mít 25 jednorožců, tedy firem s hodnotou přes jednu miliardu dolarů (zhruba 25 miliard Kč). Dnes jich má patnáct.

Další zprávy