Tatru svírají dva mlýnské kameny. V civilním sektoru je po terénních náklaďácích poptávka hlavně mimo Evropu. Schopnosti v těžkých podmínkách by ocenili vojáci, ale v armádách NATO je těžké se dostat mezi tradiční velké dodavatele.
Vojenské Tatry tak dosud mířily do Izraele, Indie, Indonésie, Jordánska či Brazílie. Dlouholeté partnerství s nizozemskou firmou DAF teď otevřelo dveře velké dodávce pro belgickou armádu, což je pro Tatru výborná reference.
Jak je v oboru zvykem, vozidla představují skládačku dílů různých specialistů. Automobily bude pohánět motor Paccar přes německou převodovku ZF. Nákladní nástavbu dodá česká firma Porgest, sklápěče slovenský VS-Mont a jeřáby švédský HIAB.
Podvozek Tatra s centrálním páteřovým rámem a dělenými nápravami se vyznačuje delším zdvihem kol a křížením náprav než u obvyklých žebřinových rámů s nápravami v celku. Tatra má vyvinutou modulární architekturu, díky níž může snadno konfigurovat podvozky od dvou do pěti náprav.
Většinu vozidel DAF osadí svými kabinami z řady CF. Přes 350 jich nicméně dostane speciální kabinu s balistickou ochranou prvního stupně. Kabinu uzpůsobenou specifickému podvozku dodá zbrojařská firma Tatra Defence Vehicle, známá obrněnými transportéry Pandur.