Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Foto: Eva Srpová

Kdysi i s dvoulitrem

Obecně první generace Fabie byla motorově ze všech verzí nejbohatší. Vedle letitých čtyřválců dokázala nabídnout i moderní čtrnáctistovky z koncernových skladů Volkswagenu a na dnešní poměry mezi malými auty nevídaný dvoulitr s výkonem 85 kW. Nechyběly ani diesely, připomínkou automobilové historie může být základní naftová nepřeplňovaná jednotka 1.9 SDI o výkonu 47 kW. Později se přidaly i modernější čtyřválce 1.9 TDI a tříválce 1.4 TDI. Agregáty s větším objemem nabídla i druhá generace vozu, stačí jmenovat 1.6 16V/77 kW nebo turbodiesel 1.9 TDI se stejným výkonem. Po modernizaci však benzinové motory s objemem větším než 1.6 litru nahradily přeplňované čtyřválce 1.2 TSI a naftové jednotky dostaly jednotný objem 1.6 litru. Třetí generace pak vsadila z počátku ještě na 1.2 TSI, později však už jen na litrové tříválce s přeplňováním i bez něj. Tříválcové turbodiesely 1.4 TDI spolu s modernizací z nabídky zmizely.

 

Právě se děje

Další zprávy