Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Foto: Škoda Auto

Motory ještě z 1000 MB

Když přišla na trh první Fabia, nabídka také motory 1.0 MPI/37 kW a 1.4 MPI/44 a 55 kW. Jednotky s rozvodem OHV byly jednak posledními čistě škodováckými motory pod kapotou Fabie, a jednak šlo o motory původem ještě z řady 1000 MB. Tam měl benzinový motor objem jednoho litru, dočkal se ale průběžných modernizací a objevil se i pod kapotou Favoritu a Felicie. Pro Fabii vytvořila Škoda poslední velkou modernizaci tohoto čtyřválcového motoru. Od roku 2003 jsou základem Fabie vždy tříválcové motory. Nejprve šlo o jednotky 1.2 HTP, u současného provedení nabídku otevírají atmosférické litrové tříválce s výkonem 44 nebo 55 kW. 

 

Právě se děje

Další zprávy