Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Posun v kabině?

Někteří lidé tvrdí, že právě první Fabia byla posledním skutečně kvalitním modelem Škoda. Můžou za to například použité materiály v interiéru, jejich zpracování a řada dalších na první pohled drobných detailů. Na druhou stranu poslední třetí vydání dostalo výbavu, o které se prvním generacím vozu ani nesnilo a na palubní desce před spolujezdcem můžete mít dokonce polep s vlastní fotografií. Posunula se také multimediální výbava - jestliže se v první generace i za nejlevnější kazetové rádio připlácelo a druhé vydání mělo přehrávač bez příplatku až ve vyšších výbavových verzích, aktuálně zmodernizovaná třetí generace má již v základu rádio a od druhé výbavy i dotykovou obrazovku. Nutno ale podotknout, že to neplatilo vždy a před omlazovací kúrou měla i základní Fabia jen přípravu pro rádio.

 

Právě se děje

Další zprávy