Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Jak Fabia rostla

Auta se neustále zvětšují, a kdo patřil před lety do nižší střední třídy, byl by dnes součástí světa malých aut. Fabia však svou velikost nikdy výrazně nezměnila. První generace z roku 1999 nabídla 3960 mm na délku a 2462 mm mezi nápravami. Šířka vozu byla 1646 mm a výška 1451 mm. Druhá generace se sice natáhla na 3992 mm, rozvor náprav s hodnotou 2462 mm ale zůstal zachován. Problémem se stala šířka 1642 mm a výška 1498 mm. Třetí generace přinesla délku 3992 mm (po faceliftu o 5 mm více) a rozvor zkrácený na 2455 mm. Zároveň však technici auto výrazně rozšířili na 1732 mm, výška 1476 mm je také o něco nižší než u předchůdce.

 

Právě se děje

před 12 minutami

Z první ligy mají sestoupit tři týmy přímo, další by hrál baráž

Z devatenáctičlenné první hokejové ligy mají v nadcházející sezoně sestoupit tři celky přímo a jeden další by měl obhajovat účast v baráži s vítězem druhé ligy. Návrh podoby soutěže dnes schválil aktiv klubů Chance ligy a bude předložen výkonnému výboru Českého hokeje, který se koná 4. června. V tiskové zprávě o tom informoval hokejový svaz.

Další zprávy