Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Foto: Eva Srpová

Jak se měnil design

Vnější vzhled automobilu je čistě subjektivní věc. Fabia ovšem za devatenáct let své existence nabídla tři zcela odlišně tvarované generace malého auta. Ta první z roku 1999 byla nadčasová a její tvary lze dodnes považovat za elegantní. Nic na tom nezměnil ani facelift z roku 2004, který přinesl zadní světla s motivem písmene C nebo jiný přední nárazník. Druhá generace je patrně nejkontroverznější, když je díky stavbě karoserie úzká a vysoká. To nepůsobí dobře z designového, ani prostorového hlediska. Facelift z roku 2010 alespoň karoserii opticky rozšířil. Třetí vydání přijelo v roce 2014 a automobilka designem navázala na větší modely Rapid či Octavia. Extrémní nepoměr výšky a šířky zmizel a z malé škodovky se opět stalo elegantní auto. Letošní facelift pak přinesl především moderní prvky typu full-LED světlometů.

 

Právě se děje

Další zprávy