Dostupné auto pro opravdu velké rodiny. Hyundai Staria chce porazit i VW Multivan

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 2. 2022 6:02
Osobní dodávky pomalu nahradily klasická MPV, tedy víceúčelové vozy. Výraznou tváří této kategorie je Volkswagen Multivan, který nedávno přijel v nové, již sedmé generaci. Vyrovnat se mu chce nejeden konkurent, nově se o to snaží korejské Hyundai. Jeho model Staria zaujme na první pohled vnějším designem a naláká i cenou. V galerii najdete nejen rozbor ceníku, ale třeba i porovnání s Multivanem.

Hyundai Staria

V segmentu velkých osobních dodávek je Hyundai přítomno již poměrně dlouho. Poslední generace modelu H-1 sice nabízela zajímavý poměr ceny a užitné hodnoty, nicméně výraznějšího rozšíření se alespoň na českých silnicích nedočkala. Nová Staria na to proto jde docela jinak. Podobně jako poslední Tucson se snaží upoutat už na první pohled UFO designem s diodovým světelným pásem. Hlavní světla jsou pak o kousek níže v masce chladiče. Vzadu jsou dlouhé vertikální reflektory.

Také kabina rozhodně nepřipomíná typický rodinný vůz - standardem jsou digitální budíky i dotykové displej multimediálního systému, dotyková jsou i tlačítka na středovém panelu. Staria opět ze všeho nejvíce připomíná Tucson. Rozhodně ale nejde o kompaktní SUV. Vždyť na délku má 5253 mm a mezi nápravami 3273 mm. Bez problémů se tak dovnitř vejde ve třech řadách devět cestujících, vrcholné luxusní provedení Luxury má sedm míst.

Kde může Hyundai získat zákaznické body, to je prostor pod kapotou. Zatímco nový Multivan naftový dvoulitr tak trochu skrývá, v konfigurátoru ho nenajdete a objednávat jde jen přes konkrétní dealery, Staria ani jinou než naftovou jednotku nemá. Turbodiesel 2.2 CRDi má výkon 130 kW a standardně je kombinován s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Ovšem od druhého stupně výbavy se za 50 tisíc dodává automat s osmi stupni a dalších 50 tisíc korun přidá k samočinnému řazení ještě pohon všech kol. Ten přitom nový Multivan zatím nenabízí vůbec (na druhou stranu se ale dělá i s benzinovým motorem nebo jako plug-in hybrid).

Základní cena 899 990 korun včetně DPH je na segment velkých osobních dodávek se spalovacím motorem nebývale vstřícná. Multivan přijde na nejméně 1,2 milionu korun, modely Citroënu, Opelu a Peugeotu se od začátku letošního roku nabízejí v Česku už jen s plně elektrickým pohonem (příbuzná Toyota ProAce Verso přijde v ryze osobní verzi Family s naftovým motorem na více než milion), Renault omezuje kvůli emisím kvóty na osobní Trafic, Mercedes třídy V startuje na více než 1,3 milionu korun a také Ford Tourneo Custom stojí v základu přes 1,1 milionu. Konkurentem Hyundai mohou být i zbývající velká MPV na trhu: hybridní Ford Galaxy nebo VW Sharan, oba v základu za necelý milion. Seat Alhambra už se nabízí jen ze skladových zásob.

 

Právě se děje

Další zprávy