Do revíru Fabie vstupuje nové Hyundai i20. Stojí 280 tisíc, v základu sází na bezpečí

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2020 6:02
Segment malých aut patří i přes nástup SUV v Evropě stále mezi nejpopulárnější, proto jsou nové modely této třídy pro svou značku důležité. A nejinak je tomu i v případě třetí generace Hyundai i20. Ta dostala zcela nový design, větší rozměry a upravené pohonné jednotky. Teď se k tomu přidávají i české ceny, na které se podívejte do galerie. Auto jsme porovnali také s některými konkurenty.

Nové Hyundai i20 od předchůdce poznáte na první pohled. Korejci totiž vsadili na jiný design ve stylu větších modelů značky. Jistá podobnost především v přední části je třeba s nedávno omlazenou kompaktní řadou i30. Vedle designu se ale také měnily rozměry - novinka je nižší, širší a delší. Ale především má o 10 mm delší rozvor náprav, což ji řadí na špičku segmentu. Celkově tak měří 4040 mm, z čehož 2580 mm ukrajuje právě rozvor. Šířka je 1750 mm a výška 1450 mm. Kufr potom v základním uspořádání pojme 351 litrů, což i20 opět řadí mezi nejlepší malá auta na trhu.

Stejně jako vnější vzhled, kde mimochodem nechybí třeba ani diodová přední světla nebo dvoubarevné lakování karoserie, se výrazně proměnil i vzhled uvnitř. Nový je čtyřramenný volant, další prvky ale pak budou závislé na zvolené výbavě. Platí však, že i20 může mít až 10,25palcovou navigaci v kombinaci s 10,25palcovým digitálním přístrojovým štítem.

Naproti tomu nabídka motorů se oproti předchůdci na první pohled tolik nezměnila. Vstupní branou je stále zážehová dvanáctistovka bez přeplňování. Jde ale o jiný motor než v dosluhující generaci malého vozu. Novinka má 62 kW a pojí se s manuální pětistupňovou převodovkou.

Pak už následují jen přeplňované litrové tříválce T-GDI. Ve slabší formě se 74 kW a volbou mezi šestistupňovou manuální a dvouspojkovou automatickou převodovkou se sedmi stupni. Silnější verze s 88 kW má zároveň povinnou mild hybridní technologii s 48V elektrickou soustavou. Hlavní výhodou tohoto motoru bude nižší spotřeba paliva právě díky částečné elektrifikaci. Na výběr je chytrý šestistupňový manuál, popřípadě opět dvouspojkový automat se sedmi stupni.

Hyundai uvádí, že mild hybridní technologii nabízí i pro slabší litr, v českém ceníku ale tato varianta nefiguruje. Mimochodem do konce září zatím probíhá pouze on-line předprodej vozu. K němu české zastoupení přidalo pobídku v podobě možnosti získat novou i20 zadarmo. Tuto možnost má každý, kdo si auto právě do konce září nakonfiguruje a objedná přes internet. Hyundai pak jednoho nového majitele losem vybere a cenu vozu mu uhradí.

 

Právě se děje

Další zprávy