Hyundai Kona Electric Power - od 1 049 990 korun
Jak už bylo řečeno, přímý konkurent pro Enyaq iV zatím neexistuje, proto je třeba zabrousit i mezi menší elektromobily. Prvním rivalem by mohlo být Hyundai Kona Electric. To ve verzi Eco s výkonem 100 kW a 39,2kWh baterií stojí od 849 990 korun. Enyaqu iV 80 ale parametry konkuruje až druhá nabízená varianta Power, která se také jako jediná vyrábí v České republice (jak se s ní jede do Chorvatska, najdete tady).
Ta má elektromotor o výkonu 150 kW, její baterie má kapacitu 64 kWh a dojede do vzdálenosti až 484 km. Dobíjet pak lze maximálně s výkonem 100 kW. Jenomže je potřeba stále mít na paměti, že se jedná o auto výrazně menší než Enyaq, což ostatně potvrzuje i následující tabulka. Jde tedy o konkurenta podobného technicky, nikoliv však třídou, do které spadá.
Technické srovnání
|
Enyaq iV 80 |
Kona Electric Power |
Rozměry (d/š/v): |
4649/1879/1616 mm |
4180/1800/1555 mm |
Rozvor náprav: |
2765 mm |
2600 mm |
Objem kufru: |
585 l |
332/1114 l |
Výkon: |
150 kW |
150 kW |
Točivý moment: |
310 Nm |
395 Nm |
Zrychlení 0-100 km/h: |
8,5 s |
7,9 s |
Maximální rychlost: |
160 km/h |
167 km/h |
Spotřeba: |
16,9-18,0 kWh/100 km |
14,7 kWh/100 km |
Dojezd: |
510 km |
484 km |
Jakkoliv je však Enyaq celkově větším autem, není nijak výrazně dražší než elektrická Kona Power. Ve výbavě Smart začíná na akčních 1 049 990 korunách, tedy o 140 tisíc korun níže než verze iV 80. Ovšem také s horší základní výbavou. Výše posazená verze Style už je za akčních 1 169 990 korun prakticky stejně drahá, verze Style Premium pak svou cenou Enyaq iV 80 Loft překonává. Pro srovnání jsme ale nakonec zvolili limitovanou edici Czech edition za akčních 1 149 990 korun.
Porovnání výbavy
|
Enyaq iV 80 Loft |
Kona Electric Power Czech edition |
Cena |
1 189 900 Kč |
1 149 990 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S |
N |
Sledování mrtvého úhlu |
+ 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) |
S + upozornění na auta při couvání |
Tempomat |
S + omezovač |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - třízónová automatická |
S - automatická |
Dotykový displej |
S - 13 palců |
S - 10,25 palce |
Rádio |
S - 8 reproduktorů |
S - 8 reproduktorů |
Navigace |
+20 000 Kč (v paketu Infotainment) |
S |
Digitální budíky |
S |
S |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S |
Vyhřívání volantu |
S |
S |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu |
S - vpředu |
Čalounění |
látka + umělá kůže |
látka |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vzadu + kamera |
Automatická světla a stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Litá kola |
S - 19 palců |
S - 17 palců |
Výbava obou automobilů je prakticky totožná - najdou se prvky, která má navíc o 40 tisíc levnější Hyundai, i takové, které má navíc mladoboleslavský model. Škoda má také, což ale platí i pro běžné výbavy Kony, větší množství příplatkových prvků. Celkově pak poměrem ceny a velikosti vozu Enyaq korejského konkurenta z Nošovic poráží a je z těchto dvou modelů tím papírově výhodnějším elektromobilem. Ovšem opět je potřeba připomenout, že zaměření obou modelů je poměrně dost odlišné.