Škoda Enyaq a konkurence: Elektrické je málo, jak obstojí proti naftovému Kodiaqu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 9. 2020 6:02
Škoda v minulém týdnu odhalila své první elektrické SUV na modulární platformě MEB. Model Enyaq iV je navíc již možné objednat, byť zatím jen ve dvou výbavách. I tak jsme se podívali na to, jak si elektrická novinka stojí proti podobně drahým a výkonným elektrickým konkurentům i naftové Škodě Kodiaq.

Enyaq iV 80 vs. Kodiaq 2.0 TDI

Asi nejzásadnější bude minimálně na počátku srovnání Enyaqu s podobně výkonným naftovým Kodiaqem. Konvenční SUV má pod kapotou dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech kol. Čtyřkolka je tedy oproti elektrickému sourozenci zásadním odlišením. Přestože i u Enyaqu bude dostupná verze iV 80x se dvěma elektromotory, a tedy pohonem obou náprav, zatím je potřeba spokojit se pouze se zadokolkou.

Technické srovnání

Enyaq iV 80 Kodiaq 2.0 TDI DSG 4×4
Rozměry (d/š/v): 4649/1879/1616 mm 4697/1882/1681 mm
Rozvor náprav: 2765 mm 2791 mm
Objem kufru: 585 l 835/2065 l
Výkon: 150 kW 140 kW
Točivý moment: 310 Nm 400 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s 8,4 s
Maximální rychlost: 160 km/h 210 km/h
Spotřeba: 16,9-18,0 kWh/100 km 5,4-5,8 l/100 km
Dojezd: 510 km cca 1111-1034 km

Z technického srovnání vyplývá, že Enyaq a Kodiaq jsou ve zmíněných verzích dynamicky podobnými automobily. To se týká i velikosti - Kodiaq má výhodu o pár milimetrů delšího rozvoru, ale především mnohem většího zavazadlového prostoru. Rovněž se nabízí volitelně v sedmimístné variantě, tu Enyaq nenabízí.

Nejsilnější naftový agregát stojí u Kodiaqu od 1 082 900 korun ve výbavě Style, je tedy o více než 100 tisíc levnější než Enyaq iV 80. Zároveň má ale konvenční SUV v nabídce i nejvyšší výbavu Laurin & Klement, která stojí 1 202 900 korun. To je prakticky stejná suma, jakou zaplatí zájemce za Enyaq iV 80 Loft. Porovnávali jsme tedy výbavu těchto dvou variant.

Porovnání výbavy

Enyaq iV 80 Loft Kodiaq 2.0 TDI DSG 4×4 L&K
Cena 1 189 900 Kč 1 202 900 Kč
Nouzové brzdění S S
Udržování jízdního pruhu S S
Čtení dopravních značek S S
Sledování mrtvého úhlu + 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) S
Asistent jízdy v koloně + 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) S
Tempomat S + omezovač S - adaptivní
Klimatizace S - třízónová automatická S - dvouzónová automatická
Dotykový displej S - 13 palců S - 8 palců
Rádio S - 8 reproduktorů S - 10 reproduktorů
Navigace +20 000 Kč (v paketu Infotainment) S
Digitální budíky S S
Bezklíčové odemykání a startování S S
Vyhřívání volantu S S
Vyhřívání sedadel S - vpředu S - vpředu i vzadu + elektrické nastavování vpředu
Čalounění látka + umělá kůže kůže
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + kamera S - vpředu i vzadu + kamera + parkovací asistent
Automatická světla a stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Litá kola S - 19 palců S - 19 palců

Za podobnou cenu nabízí Kodiaq větší množství výbavy než Enyaq, jak vyplývá z tabulky výše. Zároveň má navíc pohon všech kol, který v budoucnu zvedne cenu elektrického sourozence výše (na druhou stranu pak ale bude mít Enyaq i vyšší výkon). Z přímého srovnání podobně výkonných a drahých verzí tak naftový model vychází pořád jako výhodnější volba - má větší kufr, pohon 4×4 a lepší výbavu. Navíc není nutné sahat až po vrcholu nabídky, už linie Style nabízí výbavu, která je variantě iV 80 Loft dost podobná, ovšem za nižší cenu. Na druhou stranu ale Škodovka také skutečně nabídne elektrické SUV za cenu naftového Kodiaqu. V delším časovém horizontu by se také provoz elektrického SUV měl vyplatit více než u naftového sourozence.

 

Právě se děje

Další zprávy