Jan Matoušek
16. 11. 2019 7:08
Vzpomínáte si, když na trh přišla první vlna novodobých elektromobilů? Designem tato auta příliš neuchvacovala a řada lidí tak elektromobilům a ekologickým autům přisoudila nálepku "těch škaredých" vozidel. Časy se ale mění a od prvního Nissanu Leaf či Toyoty Mirai uběhla dlouhá doba. Už i elektromobily tak lze směle označit za "automobilové miss". Podívejte se na několik příkladů.
Když řeknete elektromobil nebo vodíkové auto, řada lidí si představí relativně nevzhlednou aerodynamickou karoserii, jejímž hlavním cílem je nějakým způsobem "ubytovat" techniku tolik odlišnou od spalovacího pohonného ústrojí.
Ostatně o tom, jak se navrhují elektromobily, se před časem v rozhovoru s Aktuálně.cz rozpovídal i šéfdesignér Seatu Alejandro Mesonero-Romanos. "Pod podlahou máte baterie, což dává autu krátké převisy a docela vysokou stavbu karoserie," popsal odlišnosti oproti spalovacím vozům, které vyplývají z koncepce elektromobilu. Dodal ale, že on sám při tvarování elektrického nebo spalovacího vozu postupuje úplně stejně, rozdílnosti podle něj vyplynou z architektury vozu.
Nějakou dobu už tedy neplatí, že by elektromobil nebo vůz s větší baterií musel nutně vypadat jinak než auto s benzinovým a naftovým motorem. A dokazují to i designéři a jednotlivé automobilky. Na několik příkladů se podívejte dále.