Volkswagen sliboval elektromobil ID.3 v ceně naftového Golfu. Jaká je realita?

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2020 6:02
Nabídka elektrických aut se v posledních měsících na českém trhu hodně rozrostla. Posledním přírůstkem je dlouho očekávaný Volkswagen ID.3, u něhož zástupci automobilky slibovali cenu podobnou naftovému Golfu. Pokusili jsme se proto ID.3 a Golf vybavit na stejnou úroveň a porovnat jejich ceny. Porovnali jsme i další dvojice podobně velkých a vybavených aut se spalovacím a elektrickým motorem.

Renault Zoe vs. Renault Clio 1.0 TCe

Dva malé Renaulty patří ve svých kategoriích k nejpopulárnějším modelům v Evropě. Oba navíc nedávno prošly generační obměnou, nebo alespoň výraznou modernizací. Zoe se nabízí ve dvou výkonových verzích, pro modelové srovnání jsme zvolili tu slabší s 80 kW (jak jezdí silnější, čtěte zde). 52kWh baterie stačí na dojezd do vzdálenosti 395 km. Srovnatelné Clio má litrový tříválec TCe s výkonem 74 kW, přičemž automatická převodovka X-Tronic má v tomto případě plynule měnitelný převod (test motoru s manuálem čtěte zde). Průměrná spotřeba je 5,1 až 5,3 l / 100 km.

Abychom byli schopni nakonfigurovat obě auta do co možná nejvíce podobné výbavy, bylo potřeba zvolit odlišné stupně. U Renaultu Zoe jde o verzi Zen za 735 tisíc korun, u Renaultu Clio o verzi Intens za 398 tisíc korun. V obou případech jde o akční ceny. Rozdíl je tedy 337 tisíc korun ve prospěch Clia.

Ve výbavách obou vozů lze najít rádio se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, bezklíčkové odemykání a startování, varování před vybočením z jízdního pruhu, nouzové brzdění, tempomat, automatická světla a stěrače nebo 16palcová litá kola. Oba vozy mají také digitální budíky - Zoe s desetipalcovým displejem, Clio se sedmipalcovým displejem.

Clio má oproti Zoe navíc mimo jiné automatickou klimatizaci (u Zoe za 6 tisíc korun), vestavěnou navigaci se čtením dopravních značek s upozorněním na překročení rychlosti (u Zoe za 7500 korun), zadní parkovací senzory (u Zoe za 5 tisíc korun), čalounění částečně umělou kůží (Zoe to ve výbavě Zen nenabízí, ale má potahy z recyklovaných materiálů) a nouzové brzdění má detekci chodců a cyklistů. Naopak Zoe má z těch hlavních prvků výbavy navíc indukční dobíjení telefonů (u Clia za 2500 korun) a sledování mrtvých úhlů (u Clia za 5 tisíc korun).

Pokud bychom tedy dostupné prvky z příplatkové výbavy započítali do cen, dostaneme se u Zoe na částku 753 500 korun a u Clia na částku 405 500 korun. U co možná nejpodobněji vybavených verzí obou aut tak cenový rozdíl poskočí na 348 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy