Přehled změn u Dacií podrobně. Duster má jako jeden z mála aut i motory bez turba

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 9. 2018 6:03
Od 1. září vstoupila v platnost emisní norma Euro 6.2 nebo také Euro 6c, která zcela změnila přístup k měření spotřeby a emisí. Vedle upraveného laboratorního cyklu přibyly i jízdní zkoušky v reálném provozu. To výrazně překopalo nabídku většiny výrobců, přičemž zážehové agregáty bez přeplňování ve větších autech již téměř nekoupíte. To neplatí pro rumunskou Dacii, která i vzhledem k příznivé ceně atmosférické jednotky zachovala. Zároveň ale přibyl třeba nový diesel 1.5 Blue dCi. Na kompletní změny v portfoliu rumunské značky se podívejte do galerie.

Na podrobný přehled všech nabízených modelů Dacia se podívejte zde.

Foto: Dacia

Duster s benzinovou čtyřkolkou je zpět

Když se na začátku roku dostal na trh Duster s pořadovým číslem dva, nabídl také kombinaci benzinového motoru SCe s pohonem všech kol. Později tato verze z ceníku vypadla, spolu s novou emisní normou je ale zpět.

Základní 1.6 SCe o výkonu 84 kW se tak nově nenabízí už jen s pohonem přední nápravy. Právě s předokolkou má ale oproti dřívějšku SUV spotřebu vyšší o 0,3 l / 100 km, takže si nárokuje 6,8 l / 100 km. Zvedla se i hodnota průměrných emisí, a to na 156 g CO/ km.

Čtyřkolka, za níž se připlácí 45 tisíc korun, pak spotřebuje v průměru 6,9 l / 100 km a vypustí 158 g CO/ km. Z 0 na 100 km/h Duster rozpohybuje za 12,9 sekundy a na rozdíl od verze 4×2 má už šestistupňovou manuální převodovku. Ceny za verzi s pohonem předních kol zůstávají neměnné, ve výbavě Access tak začínají na 259 900 korunách. A právě v nejnižším stupni jako jediném není atmosférická jednotka nabízená i s pohonem obou náprav.

 

Právě se děje

Další zprávy