Přehled změn u Dacií podrobně. Duster má jako jeden z mála aut i motory bez turba

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 9. 2018 6:03
Od 1. září vstoupila v platnost emisní norma Euro 6.2 nebo také Euro 6c, která zcela změnila přístup k měření spotřeby a emisí. Vedle upraveného laboratorního cyklu přibyly i jízdní zkoušky v reálném provozu. To výrazně překopalo nabídku většiny výrobců, přičemž zážehové agregáty bez přeplňování ve větších autech již téměř nekoupíte. To neplatí pro rumunskou Dacii, která i vzhledem k příznivé ceně atmosférické jednotky zachovala. Zároveň ale přibyl třeba nový diesel 1.5 Blue dCi. Na kompletní změny v portfoliu rumunské značky se podívejte do galerie.

Na podrobný přehled všech nabízených modelů Dacia se podívejte zde.

Foto: Aktuálně.cz

Nový turbodiesel

Podobně jako Duster, i Dokker dostal turbodiesel 1.5 Blue dCi. V MPV je naladěn na 55 kW a 200 Nm nebo 70 kW a 220 Nm. Obě verze mají manuální šestistupňovou převodovku a rovněž plní přísnější normu Euro 6d-Temp. Nutností je vstřikování močoviny.

Slabší naftový agregát zrychluje z 0 na 100 km/h za 15,5 vteřiny a spotřebuje v průměru 4,2 l / 100 km. Jeho emise jsou 112 g CO/ km. Silnější nafta je na tom se zrychlením za 12,5 vteřiny podstatně lépe, její spotřeba je 4,3 l / 100 km a emise jsou na úrovni 113 g/km. 

Verze s 55 kW se nabízí pro prostřední stupně Open a Arctica za ceny od 299 900, respektive 324 900 korun. Provedení se 70 kW se nabízí pro výbavy Arctica a Stepway (pseudoterénní verze) za ceny 339 900 nebo 356 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy