Letos při premiéře vozu na autosalonu v Ženevě informovali představitelé čínsko-izraelské firmy, která vyrábí auta se značkou Qoros, že jejich novinka - Qoros 3 je zkronstruována tak, aby při crash testech dosáhla na pětihvězdičkové ohodnocení.
Uteklo půl roku a ze slibu je skutečnost. Při poslední sérii crash testů nezávislé instituce EuroNCAP se Qoros 3 zařadil do vybrané společnosti aut s nejlepším, tedy pětihvězdičkovým ohodnocením.
Současně s ním testovala Euro NCAP Kiu Carens, která rovněž dosáhla stejného úspěchu, podobně jako o něco dříve Mazda 6, Lexus IS, Honda CRV, Toyota Corolla, Renault Captur či Citroën C4 Picasso.
Má ale o jednu hvězdičku více než produkty dalších renomovaných značek, konkrétně Opel Adam či Mitsubishi Mirage.
Qoros se v Euro NCAP podrobil klasickým typů testů - tedy čelnímu nárazu, bočnímu nárazu, nárazu na kůl, testovaly se i hlavové opěrky při nárazu zezadu a také ochrana dětských pasažerů a chodců.
V žádném z testů čínský sedan nezklamal.
Za ochranu dospělých cestujících na předních sedadlech si Qoros 3 vysloužil 34 bodů a 95 %. Struktura karosérii dobře ochrání kolena i stehna, pouze na hrudníku řidiče byl po nárazu v rychlosti 64 kilometrů v hodině částí přídě do deformovatelné překážky, byl shledán drobný otlak.
Dobře chrání i chodce
Žádné výtky neuvedli komisaři ani k výsledkům bočního nárazu, při nárazu na kůl bylo břicho a hrudník testovací figuríny chráněno jen průměrně.
Za ochranu chodců získal Qoros 3 77 procent možných bodů, což je stále velmi dobrý výsledek a také za přítomnost elektronických asistentů má 81 procent bodů. V testovaném autě, což byl vůz s motorem 1,6 a v nejvyšší výbavě elegance, totiž byl namontován tempomat s omezovačem rychlosti, standardem je elektronický stabilizační systém a připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů.
Ochrana dětských pasažerů vzadu v autosedačkách byla ohodnocena ziskem 87 procent z možných bodů.
Qoros 3 je sedan s velikostí na pomezí kategorií nižší střední a střední třídy. Může tedy konkurovat například Volkswagenu Jetta či Toyotě Corolla. Zajímavostí je, že na Slovensku, kde se již automobil začal prodávat, je s necelými 21 000 eury (cca 546 000 Kč) dražší než oba zmiňované vozy.
Jedná se ovšem o nejvyšší verzi s benzinovým turbomotorem 1,6 a s výkonem 115 kW. Časem by se prý v Evropě měla začít prodávat i levná variant s cenou kolem 16 000 euro, což je v přepočtu cca 416 000 Kč