Auto nebo byt vám pojistí i telefonní operátor. O2 už má licenci od ČNB

Ekonomika Marek Miler, Ekonomika
7. 2. 2017 20:00
Provozovatel druhé největší tuzemské sítě pro mobilní telefony reaguje na změny na telekomunikačním trhu, kde operátorům klesají příjmy z tradičního byznysu. U pojištění pro domácnosti chce O2 zvýhodnit ty, kdo pevnou linku využijí třeba pro monitoring domácnosti. Konkurenti T-Mobile a Vodafone se do pojistného byznysu zatím nepouštějí.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Thinkstock

Praha – Operátor O2 začne prodávat vedle telekomunikačních služeb také pojištění auta nebo třeba bytu. Firma ovládaná finanční skupinou PPF Petra Kellnera získala licenci od České národní banky, aby mohla působit v pojišťovnictví. Podle generálního ředitele firmy Tomáše Budníka nabídku pojištění operátor spustí už v první polovině letošního roku.

Provozovatel druhé největší tuzemské sítě pro mobilní telefony reaguje na změny na telekomunikačním trhu, kde operátorům klesají příjmy z tradičního byznysu, protože velká část zákazníků má neomezené volání a SMS v rámci cenových balíčků. O2 se navíc potýká s poklesem zájmu domácností o pevné linky.

"Hledáme na trhu příležitosti, které s telekomunikacemi souvisejí, příležitosti, kde můžeme využít big data nebo naše know-how, jak účtovat klienta, jak ho oslovit a obsluhovat," vysvětlil Budník v rozhovoru pro Hospodářské noviny. "Časem by nám to mohlo nahradit část výnosů, které padají."

O2 už jednodušší pojištění poskytuje. Od října 2015 začalo zákazníkům nabízet pojištění telefonů a tabletů. V červenci následujícího roku spustilo cestovní pojištění, kde využívá i takzvaná "velká data" − pomocí matematických algoritmů se vyhodnocují data o poloze mobilního telefonu a jiné údaje, a když zákazník například jede do oblasti Alp, může se pojistit proti úrazu při lyžování. Obě služby O2 nabízí ve spolupráci s partnery z řad pojišťoven a už uzavřelo 150 tisíc pojistek.

"Zatímco dosud jsme prodávali jen co-brandovaný produkt, teď se posouváme do situace, kdy budeme licencovaný hráč s vlastními pojišťovacími produkty, u kterých si vždy budeme sjednávat spolupráci s konkrétní pojišťovnou pro zajištění průběhu pojistné události," říká Budník.

Konkurenti T-Mobile a Vodafone se do rozvoje pojišťovacích nebo finančních služeb nepouštějí. "Zatím jsme touto cestou nešli," říká mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová. Podle Martiny Kemrové z T-Mobilu firma nabízí zákazníkům pojištění přístrojů, ale svoje další plány v této oblasti zatím nekomentuje.

V případě pojištění domácností se O2 zase může obrátit asi na 800 tisíc klientů, kteří využívají pevnou linku pro přístup k internetu. Nabídka může například zvýhodnit ty zákazníky, kteří budou mít zájem internet použít i k monitorování domácnosti kamerou.

Příjmy z nových služeb sice rostou rychle, ale prozatím budou jen malou částí celkových výnosů. Analytik Patria Finance Ondřej Koňák odhaduje, že letos budou příjmy z pojištění O2 tvořit asi jedno procento zisku EBITDA. Přispějí do něj tedy částkou asi 100 milionů korun. Budník velikost příspěvku nechtěl specifikovat.

Podrobnosti čtěte v Hospodářských novinách.

 

Právě se děje

Další zprávy