Praha - České dráhy dnes v Praze poprvé otevřely nové tunely pod Vítkovem. Bez problémů tudy projel ale jen jeden vlak.
"Mezi tři čtvrtě na pět a tři čtvrtě na šest vypadl na hlavním nádraží elektrický proud," uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Vlaky mířící do Prahy i ven z hlavního města tak nabraly hodinové zpoždění.
Železniční dopravu pak v první školní den zkomplikoval ještě problémy na zabezpečovacím zařízení v tunelu směrem na Smíchov. "Vlaky tam musely projíždět desetikilometrovou rychlostí," řekl Kubala.
Výpadek elektřiny pak narušil celý systém vypravování vlaků. Lokomotivy i vagony je totiž na nádraží potřeba přeskládat, aby mohly vyjet na další trasu. Zpoždění jednoho vlaku tak může "rozhodit" jízdní řád několika dalších.
Čtěte také: Pražská jízdenka Opencard je hit, přidají se i knihovny
"Do dvanácti hodin by se ta hodina zpoždění měla takzvaně rozjezdit," dodal Kubala. Vlaky nyní mají přibližně dvacetiminutová zpoždění na příjezdu i odjezdu z hlavního města.
Tzv. Nové spojení pro železniční spoje je moderní železniční koridor vedený dvěma tunely po pražským Vítkovem. Ty zde nahradily starý jednokolejový nevyhovující tunel. Od 1. září funguje spojení mezi Hlavním a libeňským nádražím.
Prvním spojem s cestujícími, který tunely projel, byl ve 4:21 z Hlavního nádraží osobní vlak do Lysé nad Labem a Nymburka.
Postupně se budou zprovozňovat další koleje a na zrekonstruované Hlavní nádraží se vrátí spoje z Německa, od Hradce Králové, Mladé Boleslavi a Neratovic, které dosud končily v Holešovicích a na Masarykově nádraží.
Na začátku října by mělo začít fungovat železniční spojení mezi Masarykovým nádražím a nádražím ve Vysočanech.
Připmeňte si: Video: Socha Žižky hlídá stavbu tunelů