V týdnu před Štědrým dnem se česká dálniční síť rozšíří o dalších 66 kilometrů.
Nejprve začnou příští úterý jezdit auta po 42kilometrovém úseku z Poděbrad do Hradce Králové, čímž bude definitivně Královéhradecký a Pardubický kraj spojen dálnicí s Prahou.
O dva dny později - 21. prosince - se pro motoristy otevře dálnice z Ústí nad Labem k německé hranici u Petrovic v délce 23,4 kilometrů.
CHCETE JE VIDĚT? PROJDĚTE SI GALERIE
D8: TUDY SE BUDE JEZDIT DO NĚMECKA
D11: DO HRADCE RYCHLOSTÍ 130 KM/H
"Společně s říjnovým otevřením posledního úseku plzeňské dálnice D5 se tak v roce 2006 zprovozní 69 kilometrů dálnic, což je za rok rekordní číslo v celé historii České republiky i Československa," řekl generální ředitel státního Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman.
Nejdelší český tunel
Nová hradecká dálnice D11 vyšla na patnáct miliard korun, ústecká dálnice D8 dokonce na 19 miliard.
Stavba dálnice D8 v Krušných horách byla technicky náročná, komunikace překonává převýšení 482 metrů a jsou na ní i dva tunely - Libouchec a Panenská.
Druhý z tunelů je dlouhý dva kilometry a stane se nejdelším českým tunelem.
Dálnicí do Evropy
Na dálnici D8 se v Krušných horách napojí německá dálnice A17.
Česko tak bude mít po plzeňské dálnici D5 druhé dálniční spojení s Německem, respektive s Evropskou unií.
Zatímco plzeňská dálnice je dokončena z Rozvadova až do Prahy, u dálnice D8 stále chybí šestnáctikilometrový úsek přes České středohoří.
O tento úsek se vede mezi ekologickými organizacemi a státními úřady dlouholetý spor o podobu dálnice, aby co nejméně poškodila přírodu a krajinu tamní chráněné krajinné oblasti.