Video: "Jsem velice rozladěný." Auta kvůli rekonstrukci jezdí po pražské náplavce

pru ČTK pru, ČTK
15. 2. 2022 14:43
V úterý v Praze odstartovala rekonstrukce tramvajové trati v úseku Palackého náměstí - Výtoň. Řidiči musí nyní jezdit směrem k Výtoni po náplavce, schodiště k řece jsou pro chodce nepřístupná a lidé musí kvůli uzavřeným přechodům oblast složitě obcházet. "Jsem velice rozladěný. Velmi mě rozčiluje, co se pořád děje s dopravou v Praze," stěžoval si na místě jeden z kolemjdoucích.
V Praze odstartovala rekonstrukce tramvajové trati v úseku Palackého náměstí - Výtoň. | Video: Kristýna Pružinová

V první den uzavírky lidé na Rašínově nábřeží často zmateně popocházeli a hledali možnost, jak přejít z jedné strany ulice na druhou. Mnohdy rychle přecházeli mezi jedoucími automobily nebo přebíhali po rozestavěných kolejích. Tramvajová doprava je v úseku přerušena. Na dotčených zastávkách dnes cestujícím pomáhali pracovníci Dopravního podniku (DPP).

Někteří kolemjdoucí si na místě stěžovali zejména na uzavřené přechody pro chodce a nepřehlednou dopravní situaci. "Chtěl jsem se dostat nejjednodušším způsobem z Pankráce na smíchovskou stranu. Jel jsem tramvají a na Výtoni jsem zjistil, že tudy nejede, takže musím pěšky," uvedl pro Aktuálně.cz obyvatel hlavního města Tomáš Paděvet.

Podle dalších reakcí ale mnohé Pražany uzavírka v běžném životě nebude omezovat a souhlasí s nutností opravy tramvajové trati. "Myslím si, že je to v pořádku. Když se něco musí opravit, tak se to prostě musí opravit," podotkl pro Aktuálně.cz další z kolemjdoucích.

Až do 8. března budou řidiči sjíždět na náplavku u Palackého náměstí u ústí Dřevné ulice a vyjíždět u limnigrafu na Výtoni. Pás pro auta je u řeky oddělený betonovými zátarasy a rychlost snížena na maximálně 30 kilometrů v hodině. Lidé ale mohou chodit a projíždět na kolech v části podél řeky.

Výluka potrvá od 15. února a skončí 1. dubna. Náklady rekonstrukce jsou zhruba 50 milionů korun. Trať po podskalském nábřeží bude kompletně opravena poprvé po 43 letech. Dosud zde DPP prováděl pouze dílčí opravy.

Na více než půl kilometru dlouhé trati bude kompletně odstraněna ta současná, včetně zastaralé metody uložení kolejí v betonových panelech BKV. Nahrazena bude moderní trasou s antivibračními rohožemi a protihlukovými opatřeními. Povrch pak bude z asfaltu.

 

Právě se děje

Další zprávy