Praha – Napřesrok se začne stavět na 140 kilometrů dálnic. Celkem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) do konce měsíce vypíše zakázky na celkem 20 staveb za 64 miliard korun. Na setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Ve srovnání s letoškem jde o zhruba dvojnásobný nárůst počtu rozestavěných kilometrů. Vloni přitom bylo zahájeno 50 kilometrů dálnic.
Mezi největší stavby zahajované příští rok ministerstvo uvedlo novostavbu deseti kilometrů dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, obchvaty Lubence a Řevničova na dálnici D6 nebo dvojici úseků D11 z Hradce Králové do Smiřic a dále do Jaroměře. Kromě novostaveb seznam do celkové délky dálnic započítává i rekonstruované úseky dálnice D1.
Naopak dokončené úseky by příští rok měly být čtyři, přibude tak 15,6 kilometru nových dálnic, tedy méně než letos. Během srpna je plánováno dokončení chybějícího úseku D11 do Hradce Králové, o měsíc později mají být do provozu uvedeny úseky dálnic D4 Skalka – Háje u Příbrami a pokračování jihočeské D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem. V říjnu pak resort předpokládá dokončení části obchvatu Českých Budějovic mezi Borkem a Úsilným.
Letos přitom resort dopravy počítá se zprovozněním jediného úseku D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, který je ale delší než 16 kilometrů.
Kromě novostaveb uvádí Ředitelství silnic a dálnic v seznamu zprovozněných úseků také rekonstruované úseky dálnice D1. Během příštího roku by podle plánu měly být zprovozněny tři úseky, konkrétně jde o stavby mezi Psáři a Souticemi, Meřínem a Velkým Meziříčím a mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži.
Česká dálniční síť měří 1228 kilometrů. Délka dálnic se ve srovnání s loňskem administrativně rozrostla o 450 kilometrů, protože ke konci loňského roku ministerstvo dopravy zrušilo kategorii rychlostních silnic a většinu těchto komunikací začlenilo mezi dálnice. Fakticky ale v roce 2015 podobně jako rok předtím nepřibyl ani kilometr zprovozněné dálnice.