Praha - Magistrát slíbil, že stanice metra Národní třída, kterou čeká rekonstrukce, bude uzavřena až o půl roku kratší dobu, než se původně plánovalo.
Radní pro dopravu Radovan Steiner dnes uvedl, že stanice bude uzavřena na deset měsíců. Původně měla být stanice, nad níž vyroste multifunkční objekt Copa centrum, uzavřena dvanáct až šestnáct měsíců.
"Po podrobných diskusích a konzultacích s řadou odborníků jsme dospěli k závěru, že by mělo být možné dobu uzavření stanice zkrátit na deset měsíců. Máme zkušenosti s rekonstrukcemi v tomto typu ražené stanice. Třeba stanice Hradčanská nebo Náměstí Míru, které budou v případě Národní využity tak, aby se doba uzavření maximálně zkrátila," řekl radní Steiner.
Uvedl také, že po dokončení oprav by stanice mohla být přístupná i vozíčkářům. Magistrát podle něho vyjednává s majiteli okolních budov, kde by mohl výtah pro handicapované vyústit.
Stanice se zavře o prázdninách
Podle pražského primátora Pavla Béma by uzavírka měla začít příští rok zhruba na začátku letních prázdnin.
Během oprav mají vlaky stanicí pouze projíždět. Provoz tramvají zůstane zachován, zastávka ve Spálené ulici ale bude posunuta blíže ke Karlovu náměstí.
O tom, jak Národní zajistit bezbariérový přístup, se stále jedná. Ve hře jsou čtyři varianty, nejperspektivněji se jeví vyústění bezbariérového výtahu v budově městského státního zastupitelství na rohu ulic Omladinářů a Lazarská.
"Další výstupy připadají v úvahu v objektech soukromých vlastníků, ale zatím ani jeden z nich nevyjádřil souhlas s vybudováním vyústění výtahu," řekl radní Šteiner s tím, že jednání budou pokračovat.
Copa centrum má už stavební povolení, to ale zatím nenabylo právní moci. Vybudování multifunkčního centra má stát zhruba čtyři miliardy korun a potrvá 20 měsíců. Budova bude mít čtyři podzemní a sedm nebo osm nadzemních podlaží, propojena bude se sousedícím obchodním domem Tesco.
Stanice metra Národní třída je v provozu od 2. listopadu 1985. Dosud neprošla žádnou stavební rekonstrukcí. Záměr výstavby byl přitom v lokalitě stanice schválen již v roce 1998.
Po povodni v roce 2002 došlo jen k obnovení technologických zařízení v podzemní části, po nutné údržbě byly zprovozněny eskalátory. Další poškození se neopravovala.