Praha – Dopravní podnik hlavního města Prahy chce do provozu zavést první čistě elektrickou autobusovou linku. "V současné smogové situaci je snižování emisní zátěže pražské hromadné dopravy jedním z nejdůležitějších strategických úkolů," zdůvodňuje rozhodnutí ředitel DPP Martin Gillar. Elektrické autobusy má využívat autobusová linka 207, která spojuje Žižkov s centrem města.
Dopravní podnik musí pro plnou elektrifikaci jedné z autobusových páteřních linek a související snížení emisní zátěže nakoupit 14 elektrobusů. Vozidla by se nabíjela z tramvajové napájecí sítě u stanice Ohrada a noční spoje by se dobíjely v garáži Vršovice.
Ekologicky šetrná doprava by podle DPP byla navíc výhodná i ekonomicky, a to díky levnější elektřině a využití již hotové tramvajové sítě. Dopravce předpokládá, že elektrobusy by mohly začít vozit cestující už v září 2018.
Dopravní podnik se rozhodl připravit plnou elektrifikaci linky 207 poté, co elektrobusy rok a půl testoval na linkách 163 a 213. Za tu dobu vozidla, která disponují elektrickým vytápěním i klimatizací, ujela přes 100 tisíc kilometrů. "Zkušenosti z předchozích elektrobusových projektů nám umožňují připravit zatím nejrozsáhlejší podobný projekt v rámci pražské MHD a přiblížit se tak její úplné elektrifikaci," slibuje si od projektu technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Dopravní podnik připravuje také testovací projekt "elektrobusu s dynamickým dobíjením". Ten by měl být na linkách, které pokrývají větší vzdálenost a překonávají větší převýšení. Nabíjení pouze ve stanicí je pro ně tedy limitující. "Cílem nového projektu je nalézt a prakticky ověřit možnosti nabíjení také během jízdy, aby pozitivní efekty lokálně bezemisní dopravy bylo možné využít na nejdůležitějších a nejvíce vytížených autobusových linkách pražské MHD," upřesňuje dopravní podnik.