"Používat, a k tomu ještě zcela bezostyšně a účelově, marketing a reklamu k šíření lží, strachu a štěpení společnosti je nejenom amorální, ale zároveň i nebezpečné pro budoucí směřování oboru," uvedl v tiskovém prohlášení předseda ADC David Suda.
"I kdybychom se měli vzájemně tolerovat, jsme přesvědčeni, že způsob, jakým byla vedena tato prezidentská kampaň, by tolerován být rozhodně neměl. Proto chceme vyslat jasný signál nejen profesním kolegům, ale celé společnosti," vysvětlil Suda.
Klub Prchala nejprve vyzval k rezignaci na jeho členství. Prchal to však odmítl. ADC v reakci svolal mimořádnou schůzi, na které Prchala ze svých řad vyloučil. Jde o první vyloučení člena za historii působení klubu kvůli činnosti, která je v rozporu s posláním spolku a jeho zájmy.
Prchalovo členství bylo podle ADC opakovaně řešeno. Členové klubu v reakci na aktuální prezidentskou kampaň v budoucnu plánují sestavení etického kodexu politické reklamy. Klub v Česku funguje od roku 1993.
Babiš, který se ve druhém kole utká s bývalým vysokým představitelem NATO generálem Petrem Pavlem, čelil kritice za billboardy s textem: "Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš." Kritici mu vyčítali, že straší voliče. Babiš přiznal, že se text nepovedl, a slíbil, že ho změní. Na billboardech se pak objevily nové plakáty s nápisem "Generál nevěří v mír" s dovětkem: "Volte mír. Volte Babiše."