Pražský dopravní podnik vypověděl "ne písemnou" smlouvu reklamní firmě Rencar

ČTK ČTK
Aktualizováno 1. 4. 2016 16:54
Pražský dopravní podnik ve středu vypověděl ne písemnou smlouvu reklamní firmě Rencar. Důvodem jsou pochybnosti o platnosti smlouvy mezi DPP a Rencarem. Dohoda mezi Rencarem a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a měla trvat do roku 2031. Podnik ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně.
Metro, ilustrační foto
Metro, ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha - Pražský dopravní podnik ve středu vypověděl takzvanou konkludentní, tedy ne písemnou, smlouvu s reklamní společností Rencar. Podnik tak učinil kvůli pochybnostem, které má ohledně platnosti údajně nevýhodné smlouvy o provozování reklamy, kterou má podnik s firmou Rencar uzavřenou od roku 1997. O dalším postupu budou obě strany znovu jednat příští týden, informovaly dopravní podnik a Rencar v tiskové zprávě.

Dopravní podnik má na základě vypracovaného posudku pochybnosti, zda je smlouva na provozování reklamy v metru platná. "Pokud by se u soudu prokázalo, že smlouva je neplatná, řídil by se patrně vztah mezi firmami takzvanou konkludentní smlouvu. A právě tuto, tedy pouze potenciálně existující a nikoli písemnou, smlouvu se dopravní podnik rozhodl vypovědět s tříměsíční výpovědní lhůtou, jak stanoví občanský zákoník," vysvětlil předseda představenstva Rencar Pavel Slabý.

"Jednalo se v dané chvíli o nezbytný krok učiněný v souladu s povinností jednat s péčí řádného hospodáře," uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Další schůzka mezi podnikem a reklamní firmou bude 6. dubna.

Dohoda mezi Rencar a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně. Nevýhodnost smlouvy Ďuriš kritizoval už v minulosti. Rencar loni získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.

O smlouvu s Rencarem se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy DPP a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10 000 lidí. Město dává na provoz podniku ročně více než deset miliard korun.

 

Právě se děje

Další zprávy