Praha - Pražští zastupitelé schválili změnu územního plánu, takže bude možné například začít stavět metro až na ruzyňské letiště či výrazně změnit podobu okolí Masarykova nádraží.
Jde o projekty, které magistrát představil už dříve, ale bez změny územního plánu by je nešlo uskutečnit. Například prodloužení linky podzemní dráhy A z Dejvic na Ruzyň by se mělo začít stavět už příští rok.
Trasa bude dlouhá bezmála třináct kilometrů, přičemž první úsek přes Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny do Motola by měl být hotov v roce 2014.
U stanice Veleslavín má navíc vzniknout nové záchytné parkoviště P+R a zároveň velký dopravní terminál pro pražskou i příměstskou dopravu.
- Čtěte dále: Kam dojedeme metrem? Na Ruzyň i do Písnice
Až do Ruzyně by měl být tunel vyhlouben v roce 2018, dalšími stanicemi budou Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle, kde vyroste další terminál pro Kladensko. Celkem by nový úsek metra měl stál takřka 20 miliard korun.
V plánu nadále zůstává i rychlodráha mezi Prahou a Kladnem, která povede po trase někdejší Buštěhradské dráhy a bude mít odbočku na ruzyňské letiště. Dokončena by měla být podle současných představ do šesti let.
Masaryčka změní tvář
Výraznou proměnu čeká i okolí Masarykova nádraží v centru hlavního města.
Ze studie, kterou má redakce Aktuálně.cz k dispozici, vyplývá, že v prvních fázích přestavby budou zbourány objekty v severní části Masarykova nádraží, tedy stavby podél ulice Na Florenci.
- Čtěte dále: Exkluzivně: Jak bude vypadat Praha bez Masaryčky
Při nové výstavbě se bude již počítat s tím, že dojde k propojení ulic Na Florenci a Pernerova a zároveň Opletalova a Na Florenci. Ulice Opletalova bude vybíhat i do území dnešního kolejiště.
Zastupitelé rozhodli o 43 změnách
Celkem pražští zastupitelé učinili 43 změn územního plánu, které se týkají území o celkové rozloze 1170 ha.
Úpravy by se měly týkat například i Nákladového nádraží Žižkov, Smíchovského nádraží nebo opuštěných průmyslových areálů, takzvaných "brownfields".
- Čtěte dále: Žižkov bude mít novou čtvrť. Zelení jsou proti