Praha - Jízdné v hromadné dopravě po Praze má znovu podražit. Radní to zdůvodňují srovnáním s velkými evropskými městy.
Vzhledem k průměrné mzdě by měly pražské měsíční jízdenky stát zhruba stejně, jako stojí v Paříži, Berlíně, Vídni, Mnichově, Hamburku či Bruselu. Jednodenní jízdenky by byly relativně dražší, ve srovnání s Paříží, Vídní a Bruselem až dvakrát.
Deloitte nebere v úvahu města východní Evropy. Například Varšava je lacinější, než plánují pražští radní a namísto třiceti korun se platí v přepočtu sedmadvacet.
Daň za metro
Magistrátní zpráva rovněž nepovažuje za nutné výrazně zlepšit vozový park, ale vysvětluje nutnost zdražení výstavbou nových tras metra.
VÍCE ZDE: Metro Praze nestačí. Nezvládá nápor pasažérů
"Navýšení jízdného je nezbytnou podmínkou pro udržení extenzívních rozvojových aktivit, kterými dopravní podnik od posledního zdražení v roce 2005 kontinuálně zvyšuje úroveň poskytovaných služeb. Mezi nejvýznamnější patří prodloužení trati metra A do stanice Depo Hostivař a výstavba třístaničního úseku trasy C Ládví - Letňany," uzavírá svou studii společnost Deloitte.
Podle počtu cestujících dnes metro zajišťuje skoro polovinu pražské veřejné dopravy. Kilometrová cesta jednoho vagónu stála loni 98 korun, dvakrát víc, než cesta tramvají.
"Pokud budou na nových trasách jezdit prázdné vagóny, těžko se dá mluvit o správné investici," upozorňuje zastupitelka Kolínská na skutečnost, že stanice Depo Hostivař i Letňany leží v polích za městem. Stávají se dalším dokladem, že dopravní podnik by mohl hospodařit lépe.
ČTĚTE VÍCE: Doprava ve městech zdraží. Skoro bez výjimky