Pošta zrušila ples pro zaměstnance, aby ušetřila, pak dala 700 tisíc na bál policejního prezidia

Lukáš Prchal Lukáš Prchal
13. 4. 2016 18:37
Česká pošta znovu neuspořádala ples svým zaměstnancům. Na začátku dubna přitom zaplatila 700 tisíc korun bez daně za to, že se mohla stát generálním partnerem plesu policejního prezidia. "Ples pro zaměstnance vedení České pošty zrušilo kvůli úsporám a nyní dalo 700 tisíc plus DPH na policejní ples. Velice podivný způsob úspor," reaguje Miroslav Prokop z odborů České pošty.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Česká pošta už druhým rokem šetří na svých lidech mimo jiné tím, že jim znovu neuspořádala ples. Přitom na začátku tohoto měsíce zafinancovala podobnou akci policejního prezidia.

Propagace na jednorázové policejní akci v Top Hotelu Praha stála Českou poštu 700 tisíc korun bez DPH. Na ples rozeslala 650 pozvánek, za jednoho pozvaného hosta tak utratila přes tisíc korun.

Ve smlouvě mezi policejním prezidiem a Českou poštou, kterou má redakce k dispozici, je i ceník jednotlivých požadavků České pošty. Například za umístění loga na pozvánky zaplatila pošta 67 500 korun bez daně. 75 tisíc pak utratila za umístění osmi reklamních plakátů České pošty, které sama dodala, nebo 90 tisíc korun za prezentaci mobilní aplikace Pohlednice Online, a to minimálně pětkrát moderátorem během večera.

Znovu zrušený ples a statisíce na policejní bál

Česká pošta sponzorování bálu nechtěla příliš komentovat. Její tiskový mluvčí Matyáš Vitík redakci napsal, že tyto smlouvy podléhají obchodnímu tajemství. "Můžu potvrdit, že Česká pošta se za standardních podmínek propagovala na policejním plese," napsal Vitík s tím, že policie je jejím významným klientem a patří stejně jako Česká pošta pod ministerstvo vnitra.

"Česká pošta dostala nabídku na toto reklamní plnění a rozhodla se ji využít," uzavřel Vitík. Obdobně reagovala i mluvčí policejního prezidia Jana Macalíková.

Spolupráce s Českou poštou a policií není nic nového. Pošta připravovala pro ministerstvo vnitra, posléze pro policii, hasiče a záchrannou službu, například IT projekt Linky 112 za téměř půl miliardy korun.

Divný způsob úspor

Marketingový tah vedení pošty už vyvolal zájem uvnitř společnosti. "Ples pro zaměstnance vedení České pošty zrušilo kvůli úsporám a nyní dalo 700 tisíc plus DPH na policejní ples. Velice podivný způsob úspor," řekl Aktuálně.cz Miroslav Prokop z odborů České pošty.

"Nechápu důvod, proč by měla Česká pošta sponzorovat policejní ples. A už vůbec nerozumím tomu, jaký to může mít marketingový potenciál," diví se Prokop, který se bude na důvody sponzoringu ptát vedení firmy.

Česká pošta je druhým největším zaměstnavatelem v Česku – zaměstnává 31 tisíc lidí. Na konci minulého roku ale ohlásila propouštění, které souvisí s převodem dvou třetin poboček na partnery.

Převod poboček se během deseti let dotkne téměř 3400 zaměstnanců, tedy více než desetiny stávajících zaměstnanců. Z toho 1350 lidí dostane přímo výpověď.

 

Právě se děje

Další zprávy