Velká Bíteš (Žďársko)/Benešov - Na dálnici D1 stavbaři v noci zbourali šest mostů. Provoz byl ve dvou úsecích po několik hodin zcela zastaven, u Benešova se termín opětovného zprovoznění několikrát posunul. V tuto chvíli už ale D1 opět jede.
Na Vysočině u Velké Bíteše nakonec byla dálnice otevřena s hodinovým předstihem, situace se zkomplikovala naopak na Benešovsku. Tam se dálnice otevřela až před pátou odpoledne.
První most padl před půlnocí
"První most na Vysočině padl v pátek ve 23:58, poslední dnes v 00:49. Vozovka už je skoro čistá, do hodiny budeme instalovat zpět svodidla. Vypadá to že harmonogram rozhodně stihneme, spíše provoz ve třech pruzích obnovíme dříve," uvedl v průběhu soboty stavbyvedoucí vysočinského projektu Jiří Krátký.
Na Benešovsku. jeden z mostů odolával stavebním strojům víc, než se čekalo. "Jeden se nám nepodařilo zbourat v termínu. Stavěli ho z nějakého super betonu. K zemi šel až po urputném boji," řekl stavbyvedoucí Ivan Čásenský.
Problémy s kamiony
Během noci se podle mluvčí policie Dany Čírtkové na objízdných trasách nestala žádná vážná dopravní nehoda. Problémy byly s kamiony na Benešovsku, jejichž řidiči nedodržovali objízdnou trasu.
"Na objížďce u Hněvkovic havaroval kolem 02:00 řidič maďarského nákladního auta. Sjel do příkopu a vozidlo částečně zasahuje do komunikace. Doprava v místě nehody ale zastavena nebyla, vozidlo bude vyproštěno až po skončení uzavírky dálnice D1," uvedla.
Po 06:00 havaroval kamion také vysočinské objížďce, a to na silnici II/602 mezi obcemi Bezděkov a Nové Sady. Zůstal stát napříč vozovkou s přívěsem v příkopu. Policisté museli odklánět dopravu. Nákladní auta zůstala stát na místě.
Modernizace D1
Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se opravy provádějí za plného provozu.
První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.