Bor u Tachova - Za vyboulenou dálnici D5 u Boru na Tachovsku při červencových extrémních vedrech nejspíš může špatně odvedená práce dělníků při budování této autostrády.
Televize Prima s odvoláním na ředitele plzeňského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Zdeňka Kuťáka uvedla, že za hrbol může "určitá technologická nekázeň při stavbě dálnice".
"Mám na mysli zjištění o něco menší tloušťky cementobetonové desky a rozvrstvení podkladních vrstev," konstatoval Kuťák.
Oprava poškozeného úseku vyjde podle televize na bezmála milion korun, ovšem Ředitelství silnic a dálnic nemůže tuto částku požadovat po stavební firmě, protože autostráda je v provozu už 13 let a vypršela jí záruka.
První expertiza: Mohly za to rozpálené kamínky
První expertní posudek, který si ve své pražské laboratoři nechalo udělat Ředitelství silnic a dálnic, přitom ukázal, že se dálnice D5 u Boru u Tachova vyboulila 12. července kvůli rozpáleným kamínkům v betonových deskách komunikace. Kamenivo se v obrovském vedru začalo rozpínat a přes celou šíři vozovky se vytvořil až čtyřiceticentimetrový hrb.
Další dálniční úsek se pak vyboulil jen o pár dní později, a to na Pražském okruhu. Silničáři následně přistoupili k častější kontrole všech dálnic.
Hrbol na D5 poničil dva kamiony
Vyboulená dálnice na Tachovsku - ještě před tím, než ji silničáři uzavřeli - poškodila dva kamiony.
Na nákladních autech vznikla podle policie škoda za více než 160 tisíc korun. Jednomu při průjezdu přes hrbol prasklo přední sklo a poškodil se spojler. Na druhém kamionu se poničil náklad - převážená osobní auta.
Majitelé dvou kamionů, které se v pondělí poškodily na vyboulené dálnici D5 u Boru u Tachova, ovšem mají reálnou šanci, že jim silničáři škodu zaplatí. Z vyjádření Ředitelství silnic a dálnic vyplynulo, že je na takové případy pojištěno.
Poškozený úsek dálnice by měl být opraven do konce prázdnin.