Praha - Firma BigMedia nalepila zpět předvolební plakáty s primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09), které 11. září přelepila bílým papírem. Vrátit plakáty jí nařídil soud v rámci předběžného opatření.
Informoval o tom Rudolf Bílý, prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), za kterým stojí především firma BigBoard.
Konec protestu
Plakáty firma přelepila na protest proti novým stavebním předpisům omezujícím reklamu na maximálně šest metrů čtverečních, rovněž TOP 09 obvinila, že nelegálně postavila v ulicích reklamní kostky. Hudeček obě výtky již dříve odmítl.
Volební speciál 2014
Vše podstatné k říjnovým komunálním a senátním volbám najdete přehledně na speciální stránce zde >>
"Společnost BigMedia vykonala nařízení soudu a kampaň pana Hudečka je zpět na billboardech," sdělil Bílý. Na rám reklamního nosiče firma nově přidala internetový odkaz na otevřený dopis předsedovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi.
"Je to odpověď na jeho předchozí nevybíravý útok na společnost BigBoard. Zároveň zde vysvětlujeme důvody, které vedly společnost BigMedia ke stažení kampaně pana Hudečka," uvedl Bílý. Schwarzenberg mimo jiné řekl, že některé firmy si myslí, že "jejich zájmy jsou nadřazeny nad předpisy a velkými penězi zasahují do politiky".
Místo Hudečka bílý papír
Společnosti sdružené v SPVR 11. září přelepily volební billboardy Hudečka bílým papírem. Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než zmíněných šest metrů čtverečních a navíc porušuje zákon.
Podle šéfa firmy BigBoard Richarda Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky odmítl a strana se obrátila na soud.
Boj mezi primátorem a svazem se táhne několik týdnů. Firma před časem spustila kampaň "Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.
Ztráta miliard
Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.
Hudeček s kritikou nesouhlasí, je prý založena na lživých údajích a je nedemokratickým zásahem do voleb.