Praha - Starostka Prahy 10 Radmila Kleslová měla v Českých drahách v době, kdy pro tuto firmu pracovala její advokátní kancelář, svého spojence. Faktury, které si nechávala od státních drah proplácet a podle nichž inkasovala každý měsíc 40 tisíc korun, řešila Lenka Zohnová. Než do drah nastoupila, pracovala i jako koncipientka u Radmily Kleslové.
Jak již dříve uvedl deník Aktuálně.cz, Kleslová poskytovala své služby Českým drahám od roku 2011 až do konce července 2015. Šlo tedy také o období, kdy byla v čele hnutí ANO v Praze a poté i starostkou Prahy 10. Každý měsíc Kleslová podle smlouvy inkasovala 40 tisíc korun bez DPH. Celkem se jednalo o 1,68 milionu korun.
Jenže v tomto období České dráhy například rozporovaly i proplacení čtyř faktur, které jim Kleslová poslala. "Vzhledem k tomu, že předaná práce není pokrytá smlouvou, nelze uvedenou fakturu proplatit," napsala šéfka právního odboru Českých drah Daniela Kovalčíková v mailu, ze kterého citoval server Neovlivní.cz.
Smlouvu s Kleslovou zdědila, tvrdí dráhy
Adresátem onoho mailu byla Lenka Zohnová. Ta tehdy pracovala na odboru ekonomiky a faktury řešila. "U vzniku smlouvy jsem nebyla. Převzala jsem ji až později jako součást další agendy při svém přestupu z odboru nákupu na odbor ekonomiky," řekla Aktuálně.cz Zohnová. V tom, že řešila proplácení faktur pro svého bývalého zaměstnavatele, problém nevidí.
České dráhy na dotazy reagují téměř stejně jako Zohnová. Smlouvu podle mluvčího Radka Joklíka jen zdědila. "Paní Zohnová smlouvu s advokátní kanceláří paní Kleslové nepřipravovala a nebyla ani u jejího podpisu," uvedl Joklík.
Koncipientkou v advokátní kanceláři Radmily Kleslové byla Lenka Zohnová mezi roky 2006 až 2010. Následně se stala samostatnou advokátkou. Svou praxi ale na začátku roku 2013 pozastavila. Právě kvůli práci v Českých drahách. "Výkon advokacie má pozastavený, protože jí vznikl v jiné profesi pracovní poměr, což je dle zákona o advokacii důvod, pro který advokát musí výkon advokacie pozastavit," vysvětlila mluvčí České advokátní komory Iva Chaloupková.
Kleslová vedle Český drah pracovala také pro další státní firmy: ČEZ, pražský dopravní podnik, ČEPRO a Správu železniční dopravní cesty. Celkově si starostka Prahy 10 prací pro státní či polostátní firmy přišla na více než 13 milionů korun bez DPH. Po tlaku nakonec byly smlouvy vypovězeny.
O práci pro státní firmy se ale Kleslová bavit nechce. Opakovaně sdělila, že je vázána mlčenlivostí a o svých klientech se s novináři bavit nebude.